Turcia a aprobat planurile de dezvoltare pentru un imens canal, cu o lungime de 45 de kilometri, la periferia Istanbulului, a anunțat sâmbătă ministrul Mediului, Murat Kurum, relatează Reuters, care notează că este vorba de un proiect contestat atât pentru costul său cât și pentru impactul asupra mediului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Am aprobat planurile de dezvoltare pentru proiectul Kanal Istanbul și le-am lansat în consultare publică. Vom face pași rapizi pentru a îmbogăți patria noastră și orașul nostru sfânt cu Kanal Istanbul,” a scris Kurum, pe Twitter.

Canalul va lega Marea Neagră cu Marea Marmara iar costul pentru construcție este estimat la 75 de miliarde de lire turcești (9,2 miliarde dolari).

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Guvernul argumentează că acest canal va contribui la detensionarea traficului din Strâmtoarea Bosfor, una dintre cele mai aglomerate rute maritime din lume, și va preveni accidente similare celui petrecut recent în Canalul Suez, care este blocat după eșuarea unei imense nava cargo.

Dar, ca alte proiecte majore de infrastructură derulate în cei 18 ani ai epocii Erdogan, canalul a stârnit critici din partea celor care afirmă că va urma un dezastru pentru mediu și va polua resursele de apă ale metropolei cu 15 milioane de locuitori.