Prognozele agenției naționale de turism VisitBritain indică faptul că turismul intern se va ridica la 51,4 miliarde de lire sterline în 2021, în scădere de la 91,6 miliarde de lire sterline în urmă cu doi ani. Previziunile sale pentru cheltuielile turiștilor străini în Marea Britanie sunt de 6,2 miliarde de lire sterline, mai puțin de un sfert din cele 28,4 miliarde de lire sterline înregistrate în 2019.
VisitBritain și VisitEngland, liderii din turism – unii în persoană, alții virtual – se vor reuni pentru a discuta despre prioritățile pentru a ajuta sectorul să se refacă. Anul trecut, industria turismului intern a scăzut cu aproximativ două treimi, deoarece restricțiile Coronavirus au forțat anularea sau amânarea a milioane de planuri de călătorie ale oamenilor. Potrivit industriei turismului, aceasta a reprezentat o pierdere de 58 miliarde de lire sterline pentru economie. În ciuda prognozelor sumbre pentru acest an, analiștii din turism au prezis că cererea de vacanțe în Marea Britanie va depăși oferta în această vară, mulți turiști neputând sau nedorind să călătorească în străinătate, pe fondul restricțiilor continue.
Acesta este de obicei sezonul de vârf la Hostelul Elterwater din Cumbria în nord vestul Angliei, pe care îl dețin Christine Thomas și soțul ei, Alan. Se află în inima districtului lacurilor și ar fi, în mod normal, aproape de cele complet rezervate, inclusiv de vizitatorii din străinătate, relatează BBC. Acum este doar aproximativ o treime plin. Chiar dacă mai mulți oameni vor să vină, regulile Covid înseamnă că nu își pot umple toate cele 38 de paturi. Oamenilor din diferite grupuri nu li se permite să împartă facilitățile de baie, iar pensiunea are doar cinci dușuri. Ele oferă în continuare mese copioase gătite acasă, dar nu este permisă amestecarea cu alți vizitatori, așa cum fac de multe ori oaspeții pensiunii. Și bucătăria în sistem self-catering este închisă. Hotelurile care pot oferi camere cu baie privată sau locuri în sistem self-catering se descurcă probabil mai bine, spune Christine. Dar dacă regulile vor fi relaxate după 21 iunie, acest lucru ar putea face o mare diferență. “Pensiunile sunt practic locuri sociale. Este vorba despre oameni care se întâlnesc și fac schimb de experiențe”, spune Christine.
Săptămâna trecută, VisitBritain a lansat o campanie de 5 milioane de lire sterline intitulată Escape the Everyday – Enjoy the UK în această vară. Campania vizează creșterea cererii interne, cu accent pe orașe și atracții turistice ale orașelor, precum și pe zone care au fost deosebit de afectate de lipsa de vizitatori internaționali.