Turiştii vor plăti doi euro pentru a avea acces la Fontana di Trevi din Roma începând cu luna februarie 2026, iar taxa ar urma să aducă municipalităţii 6,5 milioane de euro pe an, a anunţat vineri primarul Romei, Roberto Gualtieri, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Doar rezidenţii capitalei italiene vor beneficia în continuare de gratuitate. Monumentul, care atrage în fiecare zi un număr impresionant de turişti, va putea fi admirat în mod gratuit doar de la distanţă, iar accesul în apropiere va fi rezervat doar deţinătorilor de bilete, a spus primarul Romei.

”Începând cu 1 februarie, vom introduce bilet plătit la şase obiective” din capitala Italiei, printre care şi Fontana di Trevi, a declarat el. Intrarea la alte cinci obiective va costa cinci euro.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Acest monument baroc construit pe faţada unui palat este unul dintre locurile cele mai populare din Roma, devenit celebru graţie filmului lui Federico Fellini ”La Dolce Vita”, în care Anita Ekberg îl invită pe Marcello Mastroianni să i se alăture în bazinul fântânii. Obiectivul este primul pe lista multor turişti care vizitează ”Oraşul etern”.

Formularea unei dorinţe şi aruncarea unei monede în apa fântânii e o tradiţie atât de înrădăcinată, încât autorităţile strâng mii de euro în fiecare săptămână, pe care îi oferă apoi asociaţiei Caritas. În perioada 1 ianuarie – 8 decembrie, circa nouă milioane de turişti au vizitat zona din imediata apropiere a fântânii, adică în medie 30.000 de persoane în fiecare zi, a precizat Gualtieri.

Primăria anunţase cu o ocazie anterioară că doreşte să reglementeze accesul la fântână din cauza unui aflux prea mare de persoane în această zonă, vizată de hoţii de buzunare.

Nu este pentru prima dată când autorităţile italiene introduc tarife pentru vizitarea unor monumente. Panteonul, o biserică instalată într-un fost templu roman, a început să perceapă o taxă de intrare vizitatorilor în 2023, iar Veneţia a introdus anul trecut o taxă de intrare turistică în perioadele foarte aglomerate.