Ucraina plănuieşte noi rute de export pe Dunăre, inclusiv prin Galați sau Constanța

chilia veche delta dunarii dunare barci vapor tulcea cereale ucraina sursa foto: Andreea Pavel/ G4Media

Compania Ucraineană de Navigație pe Dunăre (UDP) propune ca, în contextul blocării frontierei poloneze, mărfurile exportate în țările UE cu ajutorul camioanelor să fie transportate pe cale fluvială – potrivit Ministerului Infrastructurii de la Kiev, scrie Rador Radio România.

Instituţia precizează că transportul fluvial – efectuat doar cu flota UDP – poate fi o alternativă pentru 2-5 mii de camioane. Potrivit serviciului de presă al ministerului, UDP are în vedere trei rute pentru caravane de containere.

Este vorba despre Ucraina-Galaţi, cea mai rapidă rută de transfer de mărfuri peste granița de vest către țările UE. Pe aici, s-ar putea face lunar între cinci şi şapte deplasări spre Galați. Termenul de livrare a containerelor ar fi de doar câteva zile.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

O altă rută este Ucraina-Regensburg, pe unde ar urma să fie livrate mărfuri în Germania. În acest caz, durata traseului este mai mare decât în ​​cazul transporturilor către Galați.

A treia rută este Ucraina-Constanţa – către unul dintre cele mai mari porturi maritime europene, cu posibilitatea de a exporta în continuare în orice punct al lumii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: