Ucraina va stabili o nouă rută pentru „coridorul cerealelor”, prin apele teritoriale ale României şi Bulgariei

cereale Sursă Pixabay

Ucraina stabileşte o rută temporară de transport maritim, care trece prin apele teritoriale ale României, pentru a menţine transporturile de cereale pe Marea Neagră, după ce Rusia a renunţat la acordul care permitea exporturile ucrainene printr-un coridor maritim sigur susţinut de ONU, a anunţat Kievul într-o scrisoare oficială datată 19 iulie şi transmisă agenţiei ONU pentru transportul maritim, relatează Reuters.

În scrisoarea datată 19 iulie, transmisă Organizaţiei Internaţionale pentru Transport Maritim, Ucraina spune că „a decis să stabilească temporar o rută maritimă recomandată”.

„Scopul său este de a facilita deblocarea transporturilor maritime internaţionale în partea de nord-vest a Mării Negre”, declară în scrisoare Vasil Şkurakov, ministrul interimar al comunităţilor, teritoriilor şi dezvoltării infrastructurii din Ucraina.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Ucraina precizează în scrisoare că ruta suplimentară de trafic pe care o stabileşte duce către apele teritoriale şi zona economică maritimă exclusivă a României.

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a declarat că acordul pentru transportul cerealelor pe Marea Neagră ar putea continua fără participarea Rusiei, iar Ucraina lucrează la opţiuni pentru a-şi păstra angajamentele privind aprovizionarea cu alimente.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La rândul său, ambasadorul Ucrainei la Ankara, Vasil Bodnar, a declarat miercuri la televiziunea publică ucraineană Suspilne că după retragerea Rusiei din Iniţiativa pentru cereale de la Marea Neagră, Ucraina ia în considerare posibilitatea unui „culoar pentru cereale” prin apele teritoriale ale României şi Bulgariei.

De când Rusia a decis să renunţe la acord, asigurătorii ezită să asigure navele care transportă cereale din Ucraina. O unitate de asigurare a mărfurilor care a asigurat acoperirea transporturilor din acordul precedent, pe coridorul securizat, a fost suspendată, a declarat marţi pentru Reuters brokerul poliţei, Marsh.

Primele suplimentare de asigurare pentru riscul de război, care se percep la intrarea în zona Mării Negre, trebuie reînnoite la fiecare şapte zile. Acestea costă deja mii de dolari şi este de aşteaptat să crească, în timp ce armatorii s-ar putea dovedi reticenţi în a permite navelor lor să intre într-o zonă de război fără acordul Rusiei. În plus, există şi riscul minelor plutitoare.

Rusia, care a ieşit luni din acordul pentru cereale, a atacat marţi şi miercuri portul ucrainean Odesa, cel mai apropiat de România.

În plus, Kremlinul a spus că navele care traversează Marea Neagră fără garanţiile sale de securitate ar fi în pericol.

Rusia susţine că s-ar putea întoarce la acordul pentru cereale stabilit anul trecut cu ONU şi Turcia, dar numai dacă cererile sale sunt îndeplinite, prin relaxarea regulilor pentru propriile exporturi de alimente şi îngrăşăminte. Ţările occidentale spun că în acest fel Moscova se foloseşte de o pârghie pentru a determina o slăbire a sancţiunilor financiare, deşi acestea nu vizează în mod direct transportul de alimente.