UE a avertizat trei producători de vehicule electrice din China că nu au pus la dispoziţie suficiente informaţii pentru o investigație anti-subvenții

byd u9 Foto: BYD, Facebook

Comisia Europeană a avertizat trei producători de vehicule electrice (EV) din China că nu au pus la dispoziţie suficiente informaţii pentru investigaţia sa anti-subvenţii, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Agerpres.

Dacă Executivul comunitar ajunge la concluzia că informaţiile furnizate de companiile incluse în eşantion – BYD, SAIC şi Geely – sunt insuficiente, ar putea folosi dovezile disponibile din alte surse pentru a calcula taxe vamale la vehiculele electrice chinezeşti, o decizie care ar afecta relaţiile dintre Bruxelles şi Beijing.

Avertismentele de aceste tip sunt frecvente în cazurile UE de protecţie comercială. În toate cele 10 cazuri anti-subvenţii din trecut contra Chinei, pentru care măsurile restrictive sunt încă în vigoare, Comisia Europeană a folosit astfel de “elemente disponibile” pentru a completa anumite lacune.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Sursele susţin că firmele au dreptul să răspundă la avertismente.

SAIC a anunţat că “cooperează deplin” cu Comisia Europeană şi a furnizat toate informaţiile necesare, în concordanţă cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) şi ale UE.

“Este important să subliniem că informaţiile sensibile din punct de vedere comercial – cum ar fi cele despre baterii – nu ar trebui să aparţină acestei categorii”, a precizat SAIC într-un mesaj pe WeChat.

Compania a refuzat să comenteze când a fost întrebată dacă Bruxellesul a cerut informaţii despre baterii.

Reprezentanţii Geely au refuzat să facă comentarii, iar cei ai BYD nu au răspuns solicitărilor de a comenta.

Camera de Comerţ a Chinei din UE susţine că rapoartele privind necooperarea sunt nefondate şi companiile au răspuns la diverse chestionare şi au facilitat inspecţii la faţa locului.

De asemenea, a informat Camera de Comerţ a Chinei din UE, unele firme văd solicitările UE ca fiind excesive.

Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigaţie asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta, pe care a calificat-o drept un “protecţionism pur” şi a subliniat că probabil va dăuna relaţiilor comerciale sino-europene.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.