Comisia Europeană a cerut companiilor Google, Facebook, Twitter şi Microsoft să continue pentru încă şase luni rapoartele lunare în privinţa eforturilor lor de a contracara fenomenul „fake news”, în special pe tema COVID-19, transmite Reuters, citată de Rador.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Platformele online şi reţelele de socializare au fost ţinta criticilor la nivel global, în legătură cu propagarea ştirilor false, ceea ce a declanşat apeluri la adresa organismelor de reglementare de a le constrânge să îşi intensifice eforturile de gestionare a fenomenului sau să urmeze unele reguli stricte.

Companiile, alături de TikTok şi agenţii de publicitate, au semnat codul de bune practici al Uniunii Europene pentru a contracara dezinformarea pe platformele lor şi trebuiau să prezinte rapoarte privind eforturile lor în acest sens, pentru o perioadă iniţială de şase luni. Rapoartele vor continua timp de încă şase luni, datorită relevanţei lor pe durata pandemiei, afirmă Executivul UE.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Companiilor li s-a transmis să furnizeze mai multe date referitoare la modul în care s-a propagat dezinformarea în timpul crizei coronavirusului şi la impactul acţiunilor lor în statele UE.

„Pandemia a devenit un teren fertil pentru afirmaţii false şi teorii ale conspiraţiei, iar platformele sunt amplificatori importanţi ai acestui tip de mesaje”, a declarat comisarul european pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova, adăugând: „Trebuie să continuăm să colaborăm pentru a optimiza lupta noastră cu dezinformarea, însă avem nevoie de mai multă transparenţă şi de un efort mai mare din partea platformelor online.”

Sursa: Reuters/ Rador/ Traducere: Mădălina Brotăcel