Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului Expres Ferentari – Măgurele – Autostrada de Centură (A0) a fost scos joi la licitație, cu o valoare cuprinsă între 15 și 18 milioane lei.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB) a lansat în licitație ultimul drum radial din proiectul „Orbital București” Drumul Radial 10 Măgurele Expres care face legătura între Cartierul Ferentari – Măgurele – Centura București (DNCB) – Autostrada București Sud. Șoseaua va avea o lungime de 9,6 kilometri, unul dintre cele mai lungi drumuri dintre cele zece propuse. Investiția este evaluată la 76 milioane euro.
Durata contractului este de 12 luni, iar ofertele pot fi depuse până pe 12 ianuarie 2023: „Elaborare documentație tehnică Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și obținerea Autorizației de Construire (AC) pentru obiectivul de investiții „ORBITAL BUCURESTI DRUMUL RADIAL 10 (DR 10- MAGURELE EXPRES)”.
„Din punct de vedere al conectivității urbane, drumul de legătură va realiza conexiunea cu Prelungirea Ferentari / strada Pucheni, după care se va racorda la Drumul Național Centura București. În intravilanul localității Măgurele, DR 10 va realiza conexiunea cu Drumul Județean 401 A, urmând traseul spre sud și având ca scop conectarea cu A0. Prin legarea Prelungirii Ferentari la Centura București (DNCB) și Autostrada A0 se vor realiza noi legături pentru intrări și ieșiri din București care vor decongestiona intrările aglomerate de pe DN 5 și DN 6 (n.r. DN 5 București – Giurgiu și DN 6 București – Alexandria)”, arată Caietul de Sarcini.
Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București: