Primul Drum Expres din proiectul „Orbital București”: S-a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres 1 Vest, legătura între bulevardul Timișoara, Domnești și Autostrada A0 (9 km)

Drumuri radiale Bucuresti

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară București – Ilfov a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres Vest, primul drum de mare viteză din cadrul proiectului „Orbital București”. Drumul Expres Vest este o șosea rapidă cu profil de drum expres și o lungime de 9 kilometri care va face legătura între bulevardul Timișoara, Centura Capitalei (DNCB) și Autostrada de Centură București A0. Proiectul Orbital București înseamnă 10 șosele radiale între București, centura veche și A0, o investiție de aproximativ 600 de milioane de euro care se va derula printr-un parteneriat între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și autoritățile locale – CJ Ilfov.

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic are o valoare cuprinsă între 14 și 17 milioane de lei, fonduri europene prin POIM, iar durata de realizare este de 12 luni.

„Elaborare Studiu de Fezabilitate (SF), Elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire pentru DR1 -Vest Expres. Se va asigura ca implementarea contractului va furniza un proiect cu suficienta „pregătire matură” din punct de vedere financiar, social, economic si tehnic, bine fundamentat cu privire la necesitatea si oportunitatea investitiei. Elaborarea se va realiza in conformitate cu reglementările tehnice, legislația in vigoare (H.G. 907/2016) si a cerințelor Caietului de sarcini, in vederea accesării fondurilor externe nerambursabile pentru implementarea proiectului drum radial DR1-Vest Expres”, arată documentația SEAP.

Drumul Radial 1 va lega localitățile ilfovene Ciorogârla și Domnești de Capitală, a transmis, luni, președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma.

„Drumul Radial 1 (DR1) – Vest Expres va avea o lungime de aproape 9 kilometri și va face legătura între Autostrada A0 – Centura București – Bulevardul Timișoara. Practic, prin acest drum, conectăm direct localitățile Domnești și Ciorogârla de Capitală. Drumul va fi de mare ajutor și pentru cei care circulă spre și dinspre Clinceni, Dragomirești Vale și Bragadiru. Drumul va fi similar cu o autostradă. Lățime de 21 de metri, 10 metri pe sens, patru benzi de circulație, două zone de acostament și patru zone de siguranță cu parapeți. Valoarea estimată pentru acest drum este de 14 milioane de lei. Iar banii vin prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM)”, a spus Thuma.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

Acestea sunt:

🟢 Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
🟢 Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 -DNCB – Calea Giulești
🟢 Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
🟢 Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
🟢 Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN2
🟢 Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
🟢 Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
🟢 Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
🟢 Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele– Prelungirea Ferentari
Cele 10 drumuri radiale intersectează 30 de localităţi şi vor avea 33 de noduri rutiere (descărcări), de unde şi costul relativ mare, de aproximativ 600 de milioane de euro. Lungimea acestora variază de la aproape 5 kilometri în cazul Drumului Radial Afumați Expres DN 2 – A0, până la aproape 14 kilometri în cazul Drumului Radial 9 Expres, care face legătura între Berceni-Gara Progresu-Centura Bucureşti şi nodul Vidra pe Autostrada A0.

Sursa foto: Facebook / Nicusor Dan

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.