VIDEO Umbrărescu rupe norma pe Autostrada Moldovei. Grindeanu: Lotul 4 de la Focșani (cocoașa) a ajuns la un progres de 30-40% după doar câteva luni. E incredibil!

Autostrada București Nord Lot 2 UMB asfaltare

UMB așterne stratul de bază de asfalt pe primii 3 kilometri între Buzău și Focșani pe Autostrada Moldovei la doar câteva luni de la începerea lucrărilor, iar la Focșani (lotul 4) progresul fizic pe șantier este de 30-40%, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, după verificarea loturilor 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău – Focșani. Lotul Mândrești Munteni – Focșani Nord are aproape 10 kilometri și a fost proiectat cu o ocolire a municipiului Focșani pe latura de Est, deviere căreia i s-a spus „cocoașa” de la Focșani. Contractul de execuție (Fidic Roșu, doar execuție) a fost semnat cu UMB la începutul lunii septembrie 2022, iar la scurt timp constructorul a intrat în teren.

„Astăzi se toarnă (n.r se aștern) primii 3 kilometri de asfalt, pregătiți sunt 14 kilometri, restul se vor turna în următoarele zile pe Autostrada Moldovei. E un semnal important că lucrurile merg foarte bine pe aceste șantiere. Acest constructor român este mobilizat exemplar, se vede, ordinele de începere au fost (semnate) acum câteva luni pe aceste tronsoane și iată că s-a ajuns la faza în care se toară asfalt. Lucrurile stau bine și pe celelalte tronsoane până la Focșani, chiar în zona Focșaniului, pe lotul 4 progresul este la 30-40 % ceea ce este incredibil pentru perioada de la care au pornit aceste lucrări”, arată Grindeanu.

Loturile 1 și 4 ale Autostrăzii A7 Buzău – Focșani au o perioadă de execuție de 20 de luni, în timp ce loturile de mijloc (67 km) 26 de luni.

Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.

Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.

De la Ploiești la Buzău pe primele trei loturi ale Autostrăzii Moldovei Pizzarotti-Retter și Coni-Trace sunt întârziați, iar lotul 3 încă nu are contract semnat. De la Buzău la Pașcani (10 loturi și aproape 250 km) toate contractele sunt semnate cu UMB. Se așteaptă eliberarea autorizației de construire și pe Lotul 3 Bacău – Pașcani precum și pe Loturile 2 și 3 Focșani – Bacău.

Comentarii

  1. “printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.”

    poate va referiti la “Podul peste raul Ramnicu Sarat”
    nu peste localitatea Ramnicu Sarat

    Lucru care nu este clar din exprimarea dvs.

  2. Mare atenție și la “viteza”..nu prea există treabă de calitate..”ieftina,rapidă și buna!!”
    Acuși auzi de probleme!!

  3. Sunt bani europeni acum de asta se lucrează. Când banii de la stat se fura în loc sa se investească, normal ca lucrarile nu mergeau. Acum plătesc alții și verifica ultimul cent.

    • Vorbești prostii. Tot pe bani europeni au lucrat și firmele spaniole, grecești și italiene. Vezi lotul de pe A1 care nici azi nu este dat în trafic în regim de autostradă sau lotul 1 al drumului expres Craiova -Pitesti care a fost abandonat și se licitează din nou. Amice, corupția nu s-a inventat in România. Sun alții pe la Bruxelles mai corupți decât jegoșii ăștia de la noi și ne baga nouă pe gat firmele lor de casă. De fapt, in unele țări mai la vest corupția este atât de puternic înfiptă încât nici măcar presa nu îndrăznește să ridice glăsciorul că și ei fac parte din ea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *