Intensificarea traficului de mărfuri la granița dintre Bulgaria și România continuă să îi frustreze pe șoferii de camioane, pe transportatori și pe autoritățile locale. Potrivit unui organ de presă bulgar, problema este de așa natură încât ar putea fi construit chiar un parc de camioane lângă un pod care leagă cele două țări, scrie Trans.INFO.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Deși atât România, cât și Bulgaria sunt state membre ale UE, niciuna dintre aceste țări nu face parte din spațiul Schengen, care nu implică controale la graniță. Acest lucru înseamnă că în continuare mai trebuie să aibă loc unele controale, ceea ce, la rândul său, creează cozi lungi de trafic care par să se fi agravat în ultima vreme.

În luna iunie, un șofer de camion a declarat pentru Trans.INFO că nu a avut altă opțiune decât să încalce regulile privind orele de lucru ale șoferilor ca urmare a traficului de la punctul de trecere a frontierei Calafat-Vidin.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

„În fiecare zi, la granița Calafat-Vidin, șirul de camioane este constant de la 7 km la 24 km. Ne încălcăm programul legal de lucru, suntem obligați să conducem fără card pentru a putea face o pauză. Avem nevoie de 4 zile pentru o călătorie din Grecia în Germania. Acest lucru este inacceptabil”, spune el.

Săptămâna aceasta, au apărut, de asemenea, rapoarte privind cozile de 20 de kilometri la punctul de trecere Ruse-Giurgu.

Problema nu a trecut neobservată de autoritățile locale din Ruse, care doresc ca camioanele să rămână în zonele periferice pentru a nu crea blocaje în interiorul orașului.

„Ruse nu va accepta tot traficul mondial de camioane în municipiul său, pentru că putem face în așa fel încât camioanele să rămână în afara orașului Ruse”, a declarat Pencho Milkov, primarul municipiului Ruse, citat de presa bulgară în această săptămână.

Un europarlamentar bulgar a vorbit, de asemenea, despre această problemă, spunând că va cere Comisiei Europene să stabilească un timp maxim de verificare de un minut.

„Ceea ce intenționez să fac este să modific acest regulament, pentru a stabili un timp maxim de verificare a unui camion de un minut. Acest lucru înseamnă că este responsabilitatea statelor membre să folosească acel minut pe ambele părți ale frontierei pentru a verifica camionul”, a declarat eurodeputatul Andrey Novakov.

De asemenea, se spune că Ministerul bulgar de Interne ar avea ca prioritate acțiuni pentru a atenua problemele de la granița cu România și Turcia.

Potrivit postului de știri bulgar Bulgaria On Air, „pentru a rezolva problema o dată pentru totdeauna, la Ruse se vehiculează ideea construirii unei mari parcări tampon în apropierea podului peste Dunăre”.