Autostrada A1 Sibiu – Pitești: WeBuild inaugurează joi după-amiază 16 kilometri din lotul Curtea de Argeș – Pitești, cu 8 luni mai devreme față de termen

Mădălina Podaru dec. 13, 2024 2 comentarii 5087 vizualizări
Autostrada A1 Sibiu Pitești lotul Curtea de Argeș Pitești Sursa foto: Cristian Pistol

Constructorul italian WeBuild va da în circulație joi, la ora 15.00, o secțiune de 16 kilometri din lotul Curtea de Argeș – Pitești de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cu 8 luni mai devreme față de termen. Antreprenorul a reușit o mobilizare fără precedent, în ultimele săptămâni, reușind să finalizeze podul peste canalul Argeș de la Merișani, deși Asociația Pro Infrastructură afirma că acesta este un punct critic din cauza căruia secțiunea nu va fi gata în acest an.

„Astăzi, la ora 15.00, deschidem circulația pe încă 15,7 km din Autostrada Sibiu-Pitești (A1). Se va circula astfel pe autostradă, între Nodul rutier Bascov și Nodul rutier Băiculești, pe aproximativ jumătate din secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș). Constructorul italian (WeBuild) s-a mobilizat foarte bine și a reușit să finalizeze lucrările pe acest sector, cu 8 luni mai devreme decât prevede termenul contractual pentru întreaga secțiune 5. Lucrările vor continua, iar anul viitor se va deschide circulația și pe ceilalți 14,65 km, dintre Băiculești și Curtea de Argeș”, a transmis joi șeful Companiei de Drumuri Cristian Pistol.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că la finalul lunii aprilie – începutul lunii mai va fi dat în circulație și restul lotului, până la Curtea de Argeș. „Astfel, WeBuild va putea fi cu toate forțele în lucru pentru a aborda tronsonul 3, astfel încât în anii următori să avem în sfârșit și Pitești – Sibiu”, a spus el.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
Autostrada A1 Sibiu Pitești lotul Curtea de Argeș Pitești
Sursa foto: Cristian Pistol
Autostrada A1 Sibiu Pitești lotul Curtea de Argeș Pitești
Sursa foto: Cristian Pistol

Răzvan Ionuț Savu, inginer pe secțiunea 5, a transmis anterior: „Cu ajutorul lui Dumnezeu s-a finalizat și POD 13 peste Argeș! Secțiunea 5, autostrada Curtea de Argeș -Pitesti”

 

Asociația Pro Infrastructură susținea, anterior, la finalul lui octombrie, că nu pot fi inaugurați nici măcar parțial, în 2024, primii 15 kilometri din cei 30 de pe primul lot din Autostrada A1 Sibiu – Pitești, din cauza unui punct critic la podul peste canalul Argeș de la Merișani, unde încă nu erau instalate toate grinzile. Ministrul Sorin Grindeanu promitea o inaugurare parțială pe Lotul 5 de la Pitești la Curtea de Argeș.

„Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni. Așa cum v-am spus și la început de septembrie, este clar că nu vom avea nimic inaugurat în acest an deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.”, arăta Asociația la acea vreme.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ar trebui mentionat faptul ca pentru acest lot de ~30km constructorul a primit 4 ani in vederea executiei pe un relief nu foarte dificil. Este adevarat ca in anumite zone au fost necesare solutii tehnice consumatoare de timp. Probabil de aici rezulta si inaugurarea neasteptata, cu 8 luni inainte de termen. Sa-i vedem la lucru si pe lotul 3, poate vor face o surpriza placuta si vor inaugura si acolo mai devreme, desi nu prea cred.

  2. Este o practică evidentă a celor de la CNAIR să stabilească termene lungi de execuție .Ca orice birocrat își asigură funcția pe o perioadă mai lungă de timp. Grindeanu , care nu pricepe astfel de lucruri , este ușor de păcălit ! Cine are putere de execuție să participe la licitații cine nu, să nu mai fie admis . Cu toate acestea veștile de pe șantiere sunt bune și perspectiva pentru 2025 pare și mai bună.
    Felicitări tuturor constructorilor care s-au încadrat în termene sau chiar le-au devansat.
    La mulți ani !

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.