Un sistem unic de rezervare a biletelor de tren pentru călătoriile europeane urmează să fie lansat în 2025

Bernina Express, tren Italia, tren Alpi, calatorii, vacanta, turism Sursa foto: Unsplash / Andreas Stutz

Complexitatea călătoriei cu trenul peste granițele Europei ar putea fi în curând simplificată cu ajutorul unui bilet unic: noul sistem paneuropean de rezervare a trenurilor urmează să fie lansat în 2025, relatează Euronews.. În prezent, planificarea unei călătorii care implică vizitarea a multiple destinații europene presupune navigarea pe diverse platforme de rezervare și o bună cunoaștere a modului de operare al furnizorilor de servicii feroviare. Aceasta implică și sincronizarea orarelor, ceea ce face procesul mai complex. Problemele țin nu doar de inconveniente legate de rezervări, ci și de costurile ridicate în comparație cu zborurile companiilor aeriene low-cost, atrag atenția specialiștii din domeniu.

Vestea bună este că această situație ar putea lua sfârșit în următorii doi ani. Un sistem unic european de rezervare a biletelor de tren urmează să fie lansat până în 2025, oferind posibilitatea de a călători prin mai multe țări europene cu un singur bilet și un program clar definit.

Acest proiect este una dintre propunerile principale ale noului comisar european pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, care și-a fixat obiectivul de a promova transportul durabil și soluțiile de decarbonizare. „Este de necrezut că nu avem acest sistem în 2024”, a declarat Tzitzikostas. Acesta a subliniat că rezervarea unei călătorii cu trenul ar trebui să fie la fel de simplă ca rezervarea unui zbor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Cum va funcționa noul sistem european unic de rezervare?

În prezent, majoritatea călătorilor se bazează pe experți precum Mark Smith, creierul din spatele Seat61.com, unul dintre primele site-uri care oferă sfaturi și soluții la frustrările călătoriei cu trenul prin Europa.

Deși este încă devreme, există deja câteva platforme care ar putea inspira acest nou sistem de rezervare. Deja există platforme precum Rail Europe și Omio care oferă călătorii transfrontaliere, dar biletele sunt vândute separat pentru fiecare segment al traseului. Propunerea pentru biletul unic are potențialul de a unifica aceste segmente și ar facilita o experiență de călătorie mai simplă și mai accesibilă.

Comunitatea companiilor feroviare și de infrastructură europene (CER), care reprezintă peste 70 de companii feroviare din Europa, susține inițiativa, considerând că digitalizarea este esențială pentru modernizarea sistemului de transport.

În paralel cu introducerea biletului unic, planurile comisarului includ și o rețea feroviară de mare viteză, destinată conectării mai eficiente a capitalelor europene. Aceasta ar include, de asemenea, utilizarea trenurilor de noapte, care cunosc deja o renaștere. Printre rutele de interes recent adăugate se numără una care permite călătorilor să ia cina la Bruxelles și să ajungă încă de dimineață la Veneția, unde pot prinde animația din „Mercati di Rialto” (Piața Rialto).

Sistemul propus ar reprezenta un pas semnificativ în facilitarea călătoriilor durabile și accesibile în Europa, unind inovația digitală cu infrastructura modernă pentru a oferi o alternativă viabilă la transportul aerian.

Tzitzikostas a propus, de asemenea, planuri ambițioase pentru o rețea feroviară europeană de mare viteză care va conecta mai bine capitalele Europei, inclusiv prin utilizarea trenurilor de noapte.Scopul său este ca, prin folosirea simultană atât a resuselor ecologice și digitale, călătoriile prin Europa „să rămână sigure, disponibile și la prețuri accesibile”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: