Un supermarket din Tokyo aduce mai multă carne de pui pentru cumpărătorii afectați de inflație

carne pui Sursa foto: pexels.com

Hiromichi Akiba își aprovizionează supermarketul din Tokyo cu mai mult pui, deoarece clienții care obișnuiau să cumpere carne de vită trec la carne mai ieftină, deoarece prețurile în creștere pun presiune pe cheltuielile lor, pe afacerea sa și pe economia Japoniei, scrie Reuters.

Japonia a intrat în mod neașteptat în recesiune la sfârșitul anului trecut, deoarece consumul intern, care reprezintă mai mult de jumătate din economia națională, a scăzut.

Scăderea de 0,4% a producției economice pe o bază anuală în ultimul trimestru din 2023 înseamnă că Germania, și nu Japonia, este acum a treia cea mai mare economie a lumii, după Statele Unite și China.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Nu este prima recesiune economică cu care se confruntă Akiba. El și-a deschis magazinul în 1992, când boom-ul economic care a făcut din Japonia a doua economie a lumii a lăsat loc stagnării. Cu toate acestea, este una dintre cele mai dificile de până acum, deoarece inflația și deprecierea susținută a yenului japonez au dus la creșterea costurilor cu forța de muncă, transportul și energia, care sunt greu de transferat cumpărătorilor care vin la supermarketul său de reduceri în căutare de chilipiruri.

“Clienții obișnuiau să vină cu liste știind ce vor să cumpere, dar acum mai mulți se decid după ce văd ce este ieftin”, a declarat el în magazinul său dintr-o suburbie a Tokyo, lângă coșurile care oferă căpățâni de varză chinezească în sferturi la 52 de cenți și coroane de broccoli la 67 de cenți.

Retailerii japonezi sunt “în război” unii cu alții pentru a câștiga clienți, a adăugat el.

Gigantul din domeniul comerțului cu amănuntul Aeon spune că a observat, de asemenea, sensibilitatea consumatorilor la prețurile mai mari, directorul său de strategie Motoyuki Shikata declarând luna trecută analiștilor că a observat o mai mare “oboseală” în rândul cumpărătorilor cărora li se cere să plătească mai mult.

Acest efect al inflației contrastează cu un boom al pieței bursiere care îi îmbogățește pe investitori. Scăderea yenului a făcut ca acțiunile denominate în yeni să devină mai atractive și a contribuit la creșterea profiturilor unor corporații precum producătorul de automobile Toyota, care își fac o mare parte din bani în străinătate.

Harumitsu Moriyasu, unul dintre clienții obișnuiți ai Akiba, nu se așteaptă ca soarta consumatorilor să se îmbunătățească prea curând. La un an de la pensionare, bărbatul de 64 de ani spune că este îngrijorat de modul în care se va descurca cu o pensie.

“Statele Unite și China au mai mulți locuitori decât Japonia, așa că este logic că au economii mai mari, dar Germania are o populație mai mică, așa că situația trebuie să fie gravă”, a spus el.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: