Condé Nast Traveler, una dintre cele mai importante reviste pentru turism internaţional, a clasat Budapesta printre cele mai bune destinații de călătorie în recomandarea sa de sfârșit de an. Recunoașterea prestigioasă este importantă, deoarece astfel capitala Ungariei poate câștiga și mai multă popularitate în rândul turiştilor străini, scrie Magyar Hirlap, potrivit Rador Radio România.
Anul acesta, şi capitala Ungariei a fost inclusă în lista revistei Condé Nast Traveler a celor mai remarcabile 24 de atracții din lume, publicată la sfârșitul anului, care este elaborată cu ajutorul jurnaliștilor care trăiesc în diferite locuri ale lumii. Budapesta este listată alături de destinații precum Polinezia Franceză, Mauritius sau regiunea Kimberley din Australia. De asemenea, în cadrul celor 24, există doar trei alte destinații europene în afară de Budapesta, si anume insulele Ciclade din Grecia, Kosovo și regiunea Yorkshire din Regatul Unit. În recomandare sunt evidențiate stilurile arhitecturale unice și băile termale caracteristice capitalei Ungariei, precum şi alte atracții turistice, precum Podul cu Lanțuri, Casa Muzicii Maghiare și Centrul Național de Atletism din Budapesta.
Nu este prima dată când presa mondială acordă atenție Ungariei. Anul trecut, Budapesta s-a aflat pe lista de destinații recomandate de revista Time. Iar în paginile magazinului britanic Mirror, băile termale Széchenyi, precum și Lacul Hévíz au fost printre cele mai bune stațiuni balneare din Europa. Oraşul Tokaj a fost ales de Organizația Mondială a Turismului a ONU (UNWTO) drept una dintre cele mai bune așezări din lume. Aceste recunoașteri și recomandări pot contribui la creşterea numărului turiştilor care vizitează capitala Ungariei.
Pe de altă parte, turismul este un sector important din punct de vedere strategic al Ungariei. În acest domeniu aproximativ 100.000 de întreprinderi au funcţionat în 2022, în cadrul cărora au fost angajaţi peste 400.000 de lucrători. Anul trecut, 14 milioane de turişti au petrecut aproape 40 de milioane de nopți în locurile de cazare din ţară, sectorul generând aproximativ 12 la sută din PIB.
În vederea consolidării competitivităţii turismului, în 2016 a fost înfiinţată Agenţia Naţională de Turism din Ungaria (MTÜ), organizaţie guvernamentală a sectorului turistic. Sarcina sa este gestionarea dezvoltării turismului, definirea strategiei acestuia, coordonarea activităţii profesionale desfăşurată în ţară şi în țările de origine ale cetăţenilor străini care vin în Ungaria pentru angajare, precum şi dezvoltarea brandului de țară și organizarea unor campanii de comunicare și vânzări interne și internaționale. MTÜ își îndeplinește sarcina în cooperare cu organizațiile profesionale naționale, contribuie la creşterea competitivităţii turistice şi a gradului de atractivitate a ţării atât pentru turiştii interni, cât şi pentru turiştii străini. Scopul strategic este ca Ungaria să devină principala destinație turistică din Europa Centrală, precum și creşterea la 16% a contribuției directe și indirecte a sectorului, până în 2030.