Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj va organiza cursuri de digitalizare şi de administrare de personal pentru 7.500 de funcţionari

anaf, calculator anaf, spv Sursa foto: ANAF/Facebook

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj va organiza cursuri de digitalizare şi de administrare de personal pentru 7.500 de funcţionari publici, a declarat, marţi, preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP), Violeta Vijulie, citată de Agerpres. Aceasta a participat la o dezbatere organizată de Blocul Naţional Sindical pe tema digitalizării.

“Am pregătit pentru oamenii care sunt deja în sistem (în ANFP, n.r. ) o parte de training pe digitalizare şi pe management performant de resurse umane şi vom pregăti 7.500 de persoane din toată ţara din sistemul public. (…) M-am gândit care ar trebui să fie cea mai bună modalitate prin care pregătim aceşti oameni şi cum să le facem un training cât mai performant: cu universităţile. Şi atunci când am demarat proiectul am făcut o solicitare de parteneriat către universităţile din România, iar cei de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj au ieşit câştigători şi ei sunt cei care vor pregăti cei 7.500 de oameni din întreaga ţară, bineînţeles împreună cu colegii din Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici”, a afirmat Violeta Vijulie.

Preşedintele ANFP a menţionat că dintre cei 7.500 de funcţionari publici care vor participa la cursuri, 200 urmează să devină formatori pentru alţi funcţionari publici.

“Dintre aceste 7.500 de persoane vom selecta 200 de persoane cu care vom face cursuri intensive şi îi vom pregăti să devină formatori. Şi ne-am gândit ca pe următoarele proiecte, şi pentru eficienţă, dar şi pentru ridicarea respectului pentru partea de administraţie locală, în loc să ne aducem traineri de la Bucureşti când mergem la Baia Mare, la Bacău, la Craiova şi aşa mai departe, vom găsi acolo aceste persoane care sunt deja pregătite, tot pe bani europeni, şi în felul acesta ridicăm şi prestigiul instituţiilor respective, valorizăm şi persoanele şi creştem şi eficienţa fondurilor pe care le utilizăm”, a precizat Violeta Vijulie.

Pe de altă parte, preşedintele ANFP a susţinut că funcţionarii publici debutanţi, dar şi înalţii funcţionari publici, vor fi angajaţi pe baza unui examen derulat la nivel naţional.

“Una dintre componente (ale bazei de date naţionale a funcţionarilor publici, dezvoltată de ANFP, n.r.) este pilotarea concursului naţional. Prin concursul naţional pe care îl vom pilota pentru debutanţi şi pentru înalţi funcţionari publici, creăm premiza intrării în sistem a unor persoane pe bază de examen cu subiecte unice la nivel naţional, subiecte pe care le vom face nu numai teoretice, ci şi aplicate, iar după aceste examene, persoanele respective vor obţine calificarea de funcţionar public, urmând ca atunci când vor să se angajeze într-o instituţie locală sau centrală să mai dea acolo un examen doar de specialitate, potrivit postului pe care doresc să îl acceseze”, a explicat Violeta Vijulie.

Sursa foto: ANAF/Facebook

Comentarii

  1. Buna ziua. As dori sa stiu cine are acces la cursurile de digitalizare,care sunt conditiile si cum putem sa ne inscriem pentru aceste cursuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *