Vânzări în creștere de mașini electrificate pentru BMW și Mercedes. Însă livrările totale de vehicule ale celor doi producători auto au scăzut

mercedes benz, eqs, masina electrica Sursa foto: Mercedes Benz

Producătorii germani Mercedes-Benz și BMW și-au crescut vânzările de mașini electrice și hibride plug-in, În cazul Mercedes cu 37%, până la 67.800 de unități în primul trimestru al anului 2022. Vânzările modelelor EQ complet electrice s-au triplat la 21.900 (+210%). În cazul BMW, vânzările globale de vehicule BMW și Mini complet electrice au crescut cu 149,2% de la an la an în primul trimestru al anului 2022. Un total de 35.289 de BMW și Mini complet electrice au fost livrate clienților între ianuarie și martie.

Hibrizii plug-in Mercedes au atins cel mai bun trimestru de până acum, cu o creștere de 8% până la 45.900 de vehicule – deși reprezintă ponderea semnificativ mai mare a vânzărilor xEV, creșterea a fost mult mai mică pentru hibrizii plug-in. În aceeași perioadă a anului trecut, Mercedes-Benz a vândut cu aproximativ 3.475 de vehicule PHEV mai puțin decât în ​​2022 – în schimb, producătorul a reușit să crească vânzările de vehicule electrice cu aproximativ 14.800 de unități.

În general, vehiculele BEV (inclusiv Smart) și PHEV reprezintă acum 15% din vânzările de mașini noi la nivel mondial la Mercedes-Benz Cars. În Europa, fiecare a treia mașină de pasageri vândută de Mercedes-Benz a fost electrificată.

Cu o creștere de 210% față de T1 2021, Mercedes a crescut mai puternic decât rivalul BMW. Cu toate acestea, compania din München, care tocmai și-a publicat cifrele de vânzări pentru primul trimestru, este în avans în termeni absoluți: BMW Group a livrat 35.289 de vehicule vehicule electrice între începutul lunii ianuarie și sfârșitul lunii martie. Adică o creștere cu 149,2%.

O comparație a hibridelor plug-in nu este posibilă, deoarece BMW nu le-a enumerat separat în raportul său. Asta lasă o privire asupra acțiunilor BEV: la BMW, 5,9% din toate livrările din primul trimestru au fost pur electrice, la Mercedes, 4,3%.

În ceea ce privește vânzările totale pentru toate tipurile de vehicule, compania din Stuttgart a vândut 501.600 de unități, cu 90.000 de vehicule mai puțin decât BMW. În plus, declinul – din cauza blocajelor aprovizionării cu semiconductori – a fost mai mare decât cel al companiei din München, cu -15%.

Mercedes nu publică cifre privind modelele electronice individuale. În schimb, există doar afirmația generală că vânzările au fost „în special caracterizate de cererea puternică pentru modelele EQA, EQS și EQC”.

„Într-un prim trimestru provocator, am reușit să ne triplăm vânzările de vehicule electrice cu baterii și am înregistrat un rezultat excelent cu segmentul nostru de vehicule de top”, spune Britta Seeger, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG responsabil. pentru vânzările de mașini Mercedes-Benz. „Cererea puternică continuă pentru vehiculele noastre electrificate în toate segmentele și piețele demonstrează că clienții își doresc vehiculele electrice și hibridele plug-in. Și odată cu lansarea noului nostru SUV EQS pe 19 aprilie, ne accelerăm și mai mult transformarea.”

Compania intenționează să dubleze vânzările de mașini pur electrice anul acesta față de anul trecut.

În 2021, BMW a reușit să livreze 103.855 de mașini complet electrice. Cu cele 35.289 BEV în primul trimestru, ponderea a fost de 5,9% – pentru toate mărcile și sistemele de propulsie, BMW Group a livrat 596.907 vehicule. Cu toate acestea, livrările totale au scăzut cu 6,2% față de același trimestru al anului trecut.

În ceea ce privește vehiculele complet electrice, compania nu face diferențe între mărcile BMW și Mini în declarație. Rolls-Royce este inclusă în cifrele generale, dar nu încă în mașinile electrice, deoarece faza de testare a Spectre electric este încă în desfășurare.

De asemenea, BMW nu menționează cota sau numărul absolut al hibrizilor plug-in. În 2021, în ansamblu, distribuția de vehicule BEV și PHEV între vehiculele electrificate a fost de aproximativ o treime mașini electrice cu baterie și două treimi hibrizi plug-in.

Până la sfârșitul anului 2025, BMW Group își propune să aibă peste două milioane de vehicule complet electrice pe șosea. În ciuda mediului actual dificil, BMW intenționează să mențină vânzările la nivelul din 2021 în acest an. Anul trecut, au fost vândute puțin sub 2,5 milioane de vehicule.

„Accentul nostru clar este pe creșterea mobilității electrice”, conchide Pieter Nota, membru al consiliului pentru vânzări. „În primul trimestru, am accelerat și mai mult ritmul rapid de creștere din 2021 și suntem pe deplin pe drumul cel bun pentru a îndeplini obiectivele noastre ambițioase de creștere pentru vehiculele complet electrice în 2022.”

Sursa foto: Mercedes Benz

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *