Un număr tot mai mare de rapoarte din industrie susțin acum că vânzările modelelor iPhone 14 și iPhone 14 Plus sunt sub așteptări, scrie Forbes.
Acesta din urmă se vinde în volume mai mici decât iPhone SE3 și iPhone 13 Mini. Apple a renunțat la modelul Mini în favoarea modelului Plus din cauza vânzărilor slabe.
Apple iPhone 14 și iPhone 14 Plus se luptă să cucerească consumatorii
Alte informații recente descriu o imagine și mai sumbră. Digitimes susține că partenerilor lanțului de aprovizionare al Apple li s-a ordonat să reducă producția iPhone 14 Plus cu 40%.
The Information merge chiar mai departe, spunând că producția iPhone 14 Plus a fost oprită temporar “în timp ce echipa sa de achiziții reevaluează cererea pentru acest produs”. Sursele sale spun că doi furnizori pentru acest model au primit ordin să reducă producția cu 70% și, respectiv, 90%.
Chiar și influentul analist Apple Ming-Chi Kuo a scris pe blogul său, că vânzările de iPhone 14 și iPhone 14 Plus sunt “proaste”, concluzionând: “Strategia de segmentare a produselor Apple pentru modelele standard eșuează în acest an”.
Soluția salvatoare pentru Apple până acum au fost vânzările de iPhone 14 Pro și iPhone 14 Pro Max. Bloomberg descrie vânzările ambelor modele ca fiind “robuste”, iar Kuo raportează că Apple a schimbat “liniile de producție ale iPhone 14 cu modelele iPhone 14 Pro, ceea ce va contribui la îmbunătățirea mixului de produse Apple/iPhone ASP în 4T22”.
Problema este că acest lucru este nesustenabil. Dezvoltând articolul său despre vânzările de iPhone 14 Plus, reporterul Wayne Ma de la The Information a explicat că “deși cel puțin un furnizor a primit, de asemenea, indicații să mărească producția de piese pentru iPhone 14 Pro și Pro Max, aceasta este nesemnificativă în comparație cu aceeași cantitate de piese pentru unitățile pe care le taie pentru iPhone 14 Plus”.
Este puțin probabil ca lucrurile să se îmbunătățească pe termen scurt. Mai ales în condițiile în care Apple a majorat recent prețurile pentru iPhone în majoritatea țărilor – lucru care nu a fost acoperit pe scară largă din cauza înghețării prețurilor în SUA și China. Dar chiar și aceste piețe par a fi pregătite să plătească mai mult în 2023.
Există, de asemenea, o problemă de valoare aici. Împreună cu creșterea prețurilor, prețurile de schimb ale iPhone 14 scad de două ori mai repede decât cele ale modelelor iPhone 13, ceea ce riscă să submineze așa-numita “taxă Apple” ca preț care merită plătit.
În ciuda acestui fapt, Apple are încă mult timp de partea sa. Pe o piață în contracție, Apple rămâne singurul producător de smartphone-uri cu o creștere pozitivă – cel puțin deocamdată. Dar iPhone-urile nu sunt singurele. De asemenea, se pun întrebări cu privire la prețurile și poziționarea modelelor MacBook Air și a întregii game de iPad.
Fanii Apple sunt cunoscuți ca fiind loiali, dar există semne că această loialitate este acum testată până la limită. Modul în care Apple va reacționa va fi grăitor, apreciază Forbes.