În T3 2021, NEPI Rockcastle a primit autorizația de incendiu și autorizația de mediu pentru construcția centrului comercial Promenada Craiova, ceea ce eliberează calea pentru eliberarea autorizației de construire. De asemenea, compania a demarat lucrările de construcții pentru Vulcan Residence din în București și a solicitat autorizația de construcție pentru al doilea proiect rezidențial, amplasat lângă Mega Mall.
De asemenea, grupul a semnat 315 noi contracte de închiriere și reînnoiri de leasing, pentru o suprafață de 58.000 mp (2,9% din GLA). Excluzând evoluțiile, numărul de contracte de închiriere noi a fost mai mare decât în T3 2019. În plus, grupul a semnat 475 de acte adiționale la contractele de închiriere existente legate de concesiuni de chirie acordate în timpul blocajelor anterioare.
Grupul a continuat să se concentreze pe strategia sa omnichannel pentru dezvoltarea comunicațiilor online și offline într-o abordare coerentă și integrată. Creșterea în spațiul digital a fost confirmată de creșterea traficului pe site (mai mult de 570.000 de sesiuni, +8% trimestrial) și mai multă implicare generată de postările pe Facebook (1,2 milioane de utilizatori activi) și Instagram (26 de milioane de afișări).
De asemenea, SPOT, o nouă aplicație digitală de loialitate dezvoltată de NEPI Rockcastle, a fost lansată cu succes în 15 centre comerciale din România. Aproape 10.000 de utilizatori s-au înregistrat în primele zile de la lansare. Grupul planifică
să lanseze SPOT în Bulgaria până la sfârșitul anului.
Numărul de vizite în centrele comerciale ale Grupului a fost cu 13% mai mare în T3 2021 comparativ cu T3 2020. Toate țările, cu excepția Slovaciei, au înregistrat creșteri de trafic. Până la sfârșitul lunii septembrie, numărul YTD a fost cu 9% mai mare decât 2020 (8% comparabil). Comparativ cu 2019, frecvența este încă mai mică (cu 11% mai mare în T3 2021 față de T3 2019).
Vânzările chiriașilor au continuat să se redreseze, ajungând la similare nivelurile din perioadele pre-pandemice. În T3 2021, acestea au fost cu 2% mai mari decât în T3 2019 (pe o bază similară, excluzând hipermarketurile). Cele mai performante categorii de produse au fost Complementele de modă (+13% T3 2021 vs T3 2019), Sănătate și Frumusețe (+11%) și Articole sportive (+10%). Toate țările în care NEPI Rockcastle este prezent, a înregistrat vânzări mai mari în T3, cu excepția Ungariei (-5% față de T3 2019) și Slovacia (-2% față de T3 2019).
NEPI Rockcastle a investit 37 de milioane de euro în dezvoltări și capital cheltuieli în primele nouă luni din 2021, iar dezvoltările totale planificată și investițiile pentru 2021 sunt de aproximativ 80 de milioane de euro.
Venitul net din exploatare („NOI”) pentru nouă luni din 2021 a fost de 251,5 milioane euro, similar cu aceeași perioadă din 2020 (252,3 milioane euro). Diferența este în principal rezultatul reducerii concesiilor la plata chiriei cauzate de Covid-19 (36,9 milioane euro în nouă luni din 2021, față de 54,2 milioane euro în nouă luni din), compensat de cedarea portofoliului de birouri din România.
Potrivit companiei, excluzând impactul concesiilor la chirie, NOI a fost cu 6% mai mare în 2021 comparativ cu 2020.
Lichiditatea la 30 septembrie 2021 a rămas ridicată, în valoare de peste un miliard de euro (inclusiv 570 milioane euro disponibile
facilitati de credit angajate), iar compania nu are scadențe semnificative ale datoriilor în 2021 și 2022.