Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au înregistrat o creştere anuală peste aşteptări în luna februarie, graţie vânzărilor de carburanţi şi produse non-alimentare, arată datele publicate joi de Eurostat, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5% în zona euro şi cu 5,4% în Uniunea Europeană, în luna februarie 2022 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Economiştii intervievaţi de Reuters mizau pe o creştere de 4,8% în ritm anual a vânzărilor cu amănuntul în zona euro.

Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de creşterea cu 12,7% a vânzărilor de combustibili, precum şi de creşterea cu 9,6% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 1,5% în ritm anual.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În rândul statelor membre, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în Slovenia (21,7%), Slovacia (16,5%) şi Portugalia (15,9%). În România vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,6% în ritm anual, peste media din UE.

De la o lună la alta, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,3% atât în zona euro cât şi în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere peste media din UE, 0,4%, după ce în ianuarie au scăzut cu 0,7%. În Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de creşterea cu 3,9% a vânzărilor de combustibili, precum şi de avansul cu 0,4% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,4% comparativ cu luna ianuarie.

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie a anului trecut, a crescut, pe ansamblu, cu 5,5%. Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţ au crescut pe ansamblu cu 8,5% în ritm anual.

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna ianuarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,1%.Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,3%, de la o lună la alta.