Vânzările Dacia pe piața europeană s-au ridicat la 171.789 unități, în primul trimestru, în creștere cu 34,3%. Cota de piață în Europa a crescut la 4,6%, iar în România a ajuns la 33%

Dacia

Dacia a vândut 171.789 de unități în primele trei luni ale acestui an, pe piața europeană, în creștere cu 34,3% față de nivelul înregistrat în primele trei luni ale anului trecut, arată un comunicat al companiei.

Cota de piață a mărcii la nivel european în segmentul vehiculelor de persoane se ridică la 4,6%, cu 0,8 puncte procentuale mai mult decât în primul trimestru al anului 2022. Dacia înregistrează astfel cea mai mare creștere a cotei de piață din rândul celor 30 de mărci incluse în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, arată compania.

Pe piața din România, topul celor mai vândute 5 vehicule de persoane în primul trimestru al anului 2023 este ocupat integral de modele Dacia. Vânzările înregistrate în primele trei luni în România se ridică la 13.651 de unități, în creștere cu 81% față de perioada similară a anului trecut. Cota de piață a Dacia se ridică la 33,1%, cu 9,8 puncte procentuale mai mult față de nivelul atins în primele trei luni ale anului trecut. În segmentul vehiculelor electrice, Dacia Spring continuă să domine clasamentul vânzărilor în primul trimestru al acestui an, cu o cotă de piață de 48,5%.

În Franța, volumul vânzărilor Dacia în primul trimestru se ridică la 38.938 vehicule, în creștere cu 32,6% față de perioada similară a anului 2022. Această performanță se traduce printr-o creștere cu 1,2 puncte procentuale a cotei de piață, care se ridică la 7,6%. Dacia rămâne astfel pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci din Franța în segmentul vehiculelor de persoane, indiferent de canalul de vânzare. Patru modele (Sandero pe primul loc, Spring pe locul al patrulea și lider în segmentul vehiculelor electrice, Duster pe locul cinci și Jogger pe locul 10) figurează în topul celor mai vândute 10 modele către clienții particulari.

În Italia, Dacia a vândut 25.142 vehicule în primele trei luni ale anului, în creștere cu 29,7%. La rândul său, cota de piață a mărcii a crescut cu 0,2 puncte procentuale, până la 5,3%. Dacia a devenit în premieră cea mai vândută marcă din Italia către clienții persoane fizice, cu o cotă de piață în acest segment de 9,6%.

Germania figurează de asemenea printre piețele în care Dacia a înregistrat o dinamică favorabilă a vânzărilor, acestea totalizând în primul trimestru 16.399 unități, în creștere cu 30,4% față de perioada similară a anului 2022. Cota de piață a mărcii a înregistrat la rândul său o creștere cu 0,4 puncte procentuale, până la 2,2%. Pentru Dacia, rezultatul obținut în intervalul ianuarie – martie 2023 reprezintă al doilea cel mai bun trimestru de vânzări din istoria prezenței mărcii pe piața germană.

În Spania, vânzările au ajuns la 11.650 de unități, în creștere cu 140,1%. Cota de piață a mărcii se ridică la 4,3%, în creștere cu 1,7 puncte procentuale.

Vânzări Dacia – Trimestrul 1

DACIA Sandero     68.318
DACIA Duster     57.660
DACIA Jogger     23.330
DACIA Spring     14.494
DACIA Logan       6.862
Altele       1.125
Total 171.789

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *