Vânzările de primăvară ale H&M, retailer suedez de fast fahsion (modă rapidă), au crescut cu doar 1% în martie, fiind sub așteptări, potrivit H&M, transmite Reuters.
Firma a crescut cheltuielile de marketing cu scopul de a-și consolida brandul, însă randamentul acestei investiții a întârziat să apară.
Acțiunile sale, care au scăzut cu 11% de la începutul anului, au scăzut cu 1% în primele ședințe de tranzacționare ca răspuns la creșterea grea a vânzărilor și la scăderea profitabilității.
„Chiar dacă facem pași importanți, nu suntem mulțumiți de rezultatul nostru din primul trimestru. Suntem încă într-un climat de inflație ridicată în care puterea de cumpărare a clienților este limitată”, declară directorul general Daniel Erver în cadrul unei convorbiri cu analiștii.
Erver a cheltuit pe vedete pop precum Charli XCX pentru a prezenta colecțiile sale, ca brandul să concureze mai eficient împotriva giganților Zara și Shein.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Creșterea vânzărilor din martie a fost mai slabă decât creșterea de 4% raportată în urmă cu un an. Vânzările companiei de 55,3 miliarde de coroane suedeze au crescut cu 2% în moneda locală, dar au fost sub estimarea medie a analiștilor de 55,9 miliarde de coroane suedeze, în ceea ce privește trimestrul decembrie-februarie.
Vânzările au fost ușor mai slabe în Statele Unite, țările nordice și Marea Britanie în primul trimestru, iar Germania și Polonia au avut rezultate mai bune, conform lui Erver.
„În SUA, H&M va majora probabil prețurile pentru a atenua impactul tarifelor de import impuse de președintele Donald Trump”, spune Adam Karlsson, directorul financiar.
Cele mai mari centre de producție ale H&M are centre mari în China și SUA, unde s-a impus un tarif suplimentar de 20% la importuri.
Marja profitului operațional a scăzut la 2,2% de la 3,9% în aceeași perioadă a anului trecut, iar prețurile reduse de Black Friday au fost mai mari pentru față de așteptările analiștilor RBC
„Impactul investițiilor în brand asupra profitabilității va fi mai mic în al doilea trimestru, iar îmbunătățirile aduse sortimentului de produse pentru femei al H&M au început să aibă un efect pozitiv”, spune Erver.
Retailerul deține a modernizat magazinele și a redus drastic numărul total de magazine. H&M are 4 213 magazine la nivel global, fiind cea mai mică amprentă de magazine din 2016, spune aceștia.