Vara protestelor: Sindicatele de la CFR ies, din nou, în stradă. Companiile feroviare nu au bugetele aprobate, iar Guvernul trage de timp, deși intră în vigoare Statutul Personalului Feroviar

CFR infrastructura - facebook Sursa foto: Facebook/ CFR Infrastructură

Sindicatele de la calea ferată anunță noi proteste, feroviarii fiind nemulțumiți de faptul că, la intrarea în vară, bugetele CFR Infrastructură și CFR Călători nu sunt aprobate, implicit nu este clar dacă Guvernul va acorda majorările salariale prevăzute în „Statutul Personalului Feroviar”, lege care se aplică de la 1 iunie. Sunt aproximativ 50.000 de salariați de la companiile feroviare, Infrastructură, Călători, Marfă și atelierele de reparații care ar urma să beneficieze de această lege prorogată de mai multe ori, impactul bugetar fiind de 1,2 miliarde lei la CFR Infrastructură și CFR Călători, potrivit datelor centralizate de Economedia.

Proteste la ușa lui Grindeanu și Ciucă

„CEFERIȘTII revoltați de lipsa la jumătatea anului 2023 a Bugetelor de Venituri și Cheltuieli pe anul 2023 la CFR Călători și CFR Infrastructură.

CEFERIȘTII revoltați de tergiversarea aplicării Legii nr. 195/2020 privind Statutul Personalului Feroviar de la 01 iulie 2023 la angajații CFR Călători.

CEFERIȘTII revoltați pe faptul că CFR Călători in anul 2023 funcționează pe un Buget mai mic decât în anul 2022, deși prețurile sunt duble

Ies in stradă la Mitinguri de Protest organizate de Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, în 29.05.2023 și în 26.06.2023, între orele 10.00-12.45, lângă Parcul din fața Ministerului Transporturilor și intrarea în parcarea din fața Ministerului Transporturilor și sunt hotărâți ca de la 01 iulie 2023 să protesteze în fața sediului Guvernului României până la aplicarea efectivă a Legii nr. 195/2020 privind Statutul Personalului Feroviar și la angajații CFR Călători”,  arată comunicatul Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

Ministrul Grindeanu a recunoscut că salariile feroviarilor trebuie să crească și să ajungă la un nivel decent, dar în același timp bugetul să poată susține această majorare.

„Statutul Feroviarului s-a votat în Parlament în 2019 și s-a tot prorogat. Odată cu Ordonanța Trenuleț dinainte de adoptarea Bugetului pe anul 2023, Legea Statutului nu a mai fost prorogată. Noi în acest moment ne aflăm în situația următoare : Statutul trebuie să intre în vigoare pentru că nu a mai fost prorogat, dar pe de altă parte, intrarea în vigoare va duce la creșterea cheltuielilor cu personalul pe această zonă și se intră într-un anumit conflict. Vom găsi o soluție în săptămânile viitoare. Cert este că e nevoie de salarii decente, au rămas mult în urmă față de alte zone, susțin să fie aduse la un nivel decent”, afirma Sorin Grindeanu, pe 4 mai.

Legea 195/2020:

Majorarea salarială se acordă prin modificarea coeficienților minimi de ierarhizare: de la coeficientul 1 pentru muncitorii necalificați, 1,50 pentru cei calificați, 1,60 maiștri și 2,20 pentru studii superioare.

Sursa foto: Facebook/ CFR Infrastructură

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *