Vodafone a raportat o creştere cu 1,8% a veniturilor din servicii în trimestrul trei fiscal, după un avans de 2,5% în precedentele trei luni, din cauza condiţiilor mai dificile din Germania, Italia şi Spania, care au compensat performanţa robustă din Marea Britanie.
Şeful interimar al Vodafone, Margherita Della Valle, a declarat miercuri că încetinirea creşterii veniturilor “arată că putem mai mult”, după ce operatorul britanic de telefonie mobilă a anunţat majorări de preţuri şi reduceri de costuri, transmit PA Media şi DPA, citate de Agerpres.
Vodafone a anunţat că “a extins deciziile legate de preţuri în Europa”, majorând tarifele în urma creşterii costurilor, pe opt pieţe funcţionând acum un model de preţuri indexat în funcţie de inflaţie.
De asemenea, compania implementează planuri pentru a realiza jumătate din reducerile de costuri de un miliard de euro anunţate la finalul lui 2022. La acel moment, Vodafone avertiza că planul ar putea duce la concedieri, dar structura grupului va fi simplificată şi va fi accelerată digitalizarea operaţiunilor.
Directorul financiar Margherita Della Valle, care a devenit şef interimar al Vodafone după demisia neaşteptată a fostului director general Nick Read în decembrie, a menţinut nemodificate previziunile anuale privind rezultatele financiare, dar a declarat: “Recentul declin al veniturilor în Europa arată că putem mai mult”.
“Am luat deja decizii, inclusiv simplificarea structurii noastre, pentru a acorda pieţelor locale responsabilitate şi autonomie deplină, în vederea adoptării celor mai bune măsuri comerciale pentru clienţii lor. Mai sunt încă multe de făcut şi ne concentrăm pe furnizarea unor servicii mai bune către clienţii noştri şi vrem să ajungem la o afacere mai simplă, profitabilă”, a adăugat şeful interimar al Vodafone.
Veniturile au scăzut cu 1,8% în Germania – cea mai mare piaţă a companiei – dar au fost declinuri semnificative şi în Italia (3,3%) şi Spania (8,7%).
Concurenţa strânsă a fost cauza scăderilor din Italia şi Spania, a precizat Vodafone.
Veniturile din servicii în Marea Britanie au crescut cu 5,3% în trimestrul trei fiscal, după un avans de 6,7% în precedentele trei luni, în urma eforturilor de a atrage noi clienţi şi a majorărilor de preţuri.