Volkswagen a început să simtă impactul războiului din Ucraina asupra lanţurilor de aprovizionare şi a preţurilor materiilor prime

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Volkswagen a început să simtă impactul războiului din Ucraina asupra lanţurilor de aprovizionare şi a preţurilor materiilor prime, în primul trimestru, transmite agenția Reuters, citată de News.ro. Efectele pe termen lung asupra afacerilor companiei sunt greu de anticipat, spun reprezentanții producătorului auto.

Compania a anunţat un profit operaţional de 8,5 miliarde de euro (9,27 miliarde de dolari) pentru primele trei luni ale anului, dar a remarcat că 3,5 miliarde de euro din acesta este atribuit acoperirii mărfurilor, pe fondul creşterii preţurilor materiilor prime.

Randamentul operaţional al vânzărilor a crescut la 13,5% în primul trimestru, conform cifrelor preliminare, de la 7,7% în aceeaşi perioadă a anului 2021, când pandemia de Covid-19 şi penuria de semiconductori au afectat foarte mult rezultatele.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Un purtător de cuvânt a declarat în martie că grupul a luat măsuri pe termen lung cu furnizorii, pentru a asigura materiile prime, inclusiv ”un program extins şi prospectiv de cumpărare şi acoperire pentru metale preţioase importante”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu toate acestea, Volkswagen a avertizat luna trecută, la conferinţa anuală a rezultatelor, că izbucnirea războiului din Ucraina a pus sub semnul întrebării previziunile sale anuale de creştere a veniturilor cu 8%-13%, cu o creştere de 5-10% a livrărilor.

Livrările Grupului Volkswagen au scăzut cu 21,9% în perioada ianuarie-martie, însumând puţin peste 1,89 milioane de vehicule, livrările mărcii VW coborând cu 25,6%.

Cu toate acestea, livrările de vehicule integral electrice au crescut cu 65%, până la 99.100 de unităţi, cea mai mare creştere având loc în China.

Producătorii de maşini au acordat prioritate liniilor electrice, pe fondul penuriei de semiconductori, ca o modalitate de a creşte veniturile şi de a rămâne pe drumul cel bun cu respectarea reglementărilor climatice europene înăsprite.

BMW a raportat săptămâna trecută că livrările sale în primul trimestru au scăzut cu 6,2%, în timp ce Mercedes-Benz a înregistrat o scădere cu 15% faţă de anul trecut. Volkswagen urmează să publice rezultatele complete ale primului trimestru pe 4 mai.