Volkswagen a început să simtă impactul războiului din Ucraina asupra lanţurilor de aprovizionare şi a preţurilor materiilor prime

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Volkswagen a început să simtă impactul războiului din Ucraina asupra lanţurilor de aprovizionare şi a preţurilor materiilor prime, în primul trimestru, transmite agenția Reuters, citată de News.ro. Efectele pe termen lung asupra afacerilor companiei sunt greu de anticipat, spun reprezentanții producătorului auto.

Compania a anunţat un profit operaţional de 8,5 miliarde de euro (9,27 miliarde de dolari) pentru primele trei luni ale anului, dar a remarcat că 3,5 miliarde de euro din acesta este atribuit acoperirii mărfurilor, pe fondul creşterii preţurilor materiilor prime.

Randamentul operaţional al vânzărilor a crescut la 13,5% în primul trimestru, conform cifrelor preliminare, de la 7,7% în aceeaşi perioadă a anului 2021, când pandemia de Covid-19 şi penuria de semiconductori au afectat foarte mult rezultatele.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Un purtător de cuvânt a declarat în martie că grupul a luat măsuri pe termen lung cu furnizorii, pentru a asigura materiile prime, inclusiv ”un program extins şi prospectiv de cumpărare şi acoperire pentru metale preţioase importante”.

Cu toate acestea, Volkswagen a avertizat luna trecută, la conferinţa anuală a rezultatelor, că izbucnirea războiului din Ucraina a pus sub semnul întrebării previziunile sale anuale de creştere a veniturilor cu 8%-13%, cu o creştere de 5-10% a livrărilor.

Livrările Grupului Volkswagen au scăzut cu 21,9% în perioada ianuarie-martie, însumând puţin peste 1,89 milioane de vehicule, livrările mărcii VW coborând cu 25,6%.

Cu toate acestea, livrările de vehicule integral electrice au crescut cu 65%, până la 99.100 de unităţi, cea mai mare creştere având loc în China.

Producătorii de maşini au acordat prioritate liniilor electrice, pe fondul penuriei de semiconductori, ca o modalitate de a creşte veniturile şi de a rămâne pe drumul cel bun cu respectarea reglementărilor climatice europene înăsprite.

BMW a raportat săptămâna trecută că livrările sale în primul trimestru au scăzut cu 6,2%, în timp ce Mercedes-Benz a înregistrat o scădere cu 15% faţă de anul trecut. Volkswagen urmează să publice rezultatele complete ale primului trimestru pe 4 mai.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: