Grupul auto german Volkswagen nu va lua deocamdată o decizie cu privire la amplasarea unei a patra fabrici de baterii, în condițiile în care cererea de vehicule electrice în Europa este sub așteptări, a declarat miercuri președintele Oliver Blume, citat de Reuters.
Volkswagen a analizat un posibil amplasament pentru o gigafabrică de baterii pentru mașini electrice în Europa de Est și a amânat deja o decizie în urmă cu un an, când avea în vedere locații în Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia.
La începutul acestui an a declarat că nu se grăbește să ia o decizie.
Oficialii cehi au declarat miercuri că vor începe să ofere locul propus pentru fabrica de baterii a Volkswagen altor investitori, spunând că nu își pot permite să mai aștepte o decizie.
Volkswagen a selectat deja locații pentru producția de celule de baterii în Salzgitter (Germania), Valencia (Spania) și St. Thomas (Canada), despre care a spus că au un potențial de producție combinat de până la 200 de gigawați-oră (GWh) pe an.
„Pe baza condițiilor de piață, inclusiv a creșterii slabe a pieței BEV (battery electric vehicle) în Europa… nu există pentru moment nicio rațiune comercială pentru a decide asupra altor locații”, a declarat Blume într-o declarație furnizată de unitatea cehă a Volkswagen, Skoda Auto.
Blume s-a întâlnit cu oficialii cehi în această săptămână, în timp ce țara a făcut presiuni pentru această investiție, încercând să asigure viitorul sectorului său auto extrem de important, în timp ce industria auto globală se îndepărtează de combustibilii fosili.
Volkswagen a declarat că a rămas angajată în ceea ce privește mobilitatea electrică la Skoda Auto, care este cel mai mare exportator al Republicii Cehe și un indicator economic, și derulează un program de lansare a unor noi modele electrice în următorii ani.
Premierul Petr Fiala a declarat că țara va începe să se concentreze pe alte proiecte. „Nu putem continua să deținem terenul pentru acest proiect”, a declarat Fiala într-o conferință de presă.
Ministrul Industriei, Jozef Sikela, a declarat că se poartă discuții cu cinci investitori, iar două dintre aceste proiecte sunt de o amploare similară cu planurile Volkswagen.
Volkswagen s-a alăturat unui cor de producători auto și analiști care au avertizat săptămâna trecută că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă așa cum se așteptau, grupul german înregistrând o scădere a comenzilor de vehicule electrice la 150.000 în Europa, de la 300.000 anul trecut.