Volkswagen amână construcția unei fabrici de baterii în Europa de Est, pe fondul cererii scăzute de vehicule electrice

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Grupul auto german Volkswagen nu va lua deocamdată o decizie cu privire la amplasarea unei a patra fabrici de baterii, în condițiile în care cererea de vehicule electrice în Europa este sub așteptări, a declarat miercuri președintele Oliver Blume, citat de Reuters.

Volkswagen a analizat un posibil amplasament pentru o gigafabrică de baterii pentru mașini electrice în Europa de Est și a amânat deja o decizie în urmă cu un an, când avea în vedere locații în Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia.

La începutul acestui an a declarat că nu se grăbește să ia o decizie.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Oficialii cehi au declarat miercuri că vor începe să ofere locul propus pentru fabrica de baterii a Volkswagen altor investitori, spunând că nu își pot permite să mai aștepte o decizie.

Volkswagen a selectat deja locații pentru producția de celule de baterii în Salzgitter (Germania), Valencia (Spania) și St. Thomas (Canada), despre care a spus că au un potențial de producție combinat de până la 200 de gigawați-oră (GWh) pe an.

„Pe baza condițiilor de piață, inclusiv a creșterii slabe a pieței BEV (battery electric vehicle) în Europa… nu există pentru moment nicio rațiune comercială pentru a decide asupra altor locații”, a declarat Blume într-o declarație furnizată de unitatea cehă a Volkswagen, Skoda Auto.

Blume s-a întâlnit cu oficialii cehi în această săptămână, în timp ce țara a făcut presiuni pentru această investiție, încercând să asigure viitorul sectorului său auto extrem de important, în timp ce industria auto globală se îndepărtează de combustibilii fosili.

Volkswagen a declarat că a rămas angajată în ceea ce privește mobilitatea electrică la Skoda Auto, care este cel mai mare exportator al Republicii Cehe și un indicator economic, și derulează un program de lansare a unor noi modele electrice în următorii ani.

Premierul Petr Fiala a declarat că țara va începe să se concentreze pe alte proiecte. „Nu putem continua să deținem terenul pentru acest proiect”, a declarat Fiala într-o conferință de presă.

Ministrul Industriei, Jozef Sikela, a declarat că se poartă discuții cu cinci investitori, iar două dintre aceste proiecte sunt de o amploare similară cu planurile Volkswagen.

Volkswagen s-a alăturat unui cor de producători auto și analiști care au avertizat săptămâna trecută că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă așa cum se așteptau, grupul german înregistrând o scădere a comenzilor de vehicule electrice la 150.000 în Europa, de la 300.000 anul trecut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: