Volkswagen ar putea importa, în viitor, în Europa, SUV-ul electric ID.6 produs în China

ID.6 Sursa foto: Volkswagen

Germanii de la Volkswagen ar putea importa în Europa SUV-ul electric ID.6 cu șapte locuri, care este produs în China. Potrivit unui raport din presă, totuși, modelul MEB nu va fi construit în Europa, ci importat, în premieră din China în Europa.

Potrivit portalului Business Insider, aproximativ 15.000 de ID.6 urmează să fie importate, anual, în Europa.

„Când modelele au succes pe o piață, este firesc să fie analizate și oportunitățile de piață din alte regiuni. Acest lucru este valabil și pentru SUV-ul ID.6 cu șapte locuri. Volkswagen ar putea deschide, de asemenea, un nou segment de piață în Europa cu el. O decizie cu privire la lansarea ID.6 pe piața europeană nu a fost încă luată”, a afirmat un purtător de cuvânt al companiei.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

ID.6 este primul model MEB dezvoltat special pentru piața chineză al germanilor. Conceptul ID.6 este „adaptat în mod specific nevoilor și dorințelor clienților chinezi în ceea ce privește spațiul, funcționalitatea, designul și mai ales experiența utilizatorului”, a anunțat VW, în aprilie, la lansarea modelului.

Dar dacă ID.6 ar trebui să vină în Europa, va veni din producția chineză – producția SUV-ului electric în Europa aparent nu este planificată. Prin urmare, raportul menționează ce se pregătește în fruntea grupului: „Pentru prima dată, topul din jurul CEO-ului Herbert Diess vrea să aibă zeci de mii de modele ID.6 produse în China și importate în Europa.”

Decizia asupra planurilor, care au fost elaborate în secret, urmează să fie luată în câteva săptămâni, scrie Electrive.com.

În ciuda costurilor de transport, marjele de pe ID.6 sunt de așteptat să fie semnificativ mai mari, deoarece costurile de producție și forța de muncă sunt mult mai mici în China. Într-un ciclu de cinci ani, până la 80.000 de ID.6 urmează să fie vândute în Europa.

Conform raportului, „a existat o speranță a conducerii companiei că într-o zi va putea să expedieze vehicule produse în China în Europa și să le vândă aici”. Ceea ce mulțumește conducerea de top ar putea deveni un „precedent periculos” pentru angajații Volkswagen: dacă importul funcționează cu ID.6 și aduce marje mari, de ce să nu fie importate și alte modele din China?

Ceea ce ar fi într-adevăr un punct de cotitură pentru Volkswagen, cu implicarea și participarea puternică a lucrătorilor în mod tradițional, este deja implementat de alți producători: BMW construiește iX3 exclusiv în China, chiar dacă unele componente ale sistemului de propulsie electrică au fost fabricate anterior în Germania. Chiar și Renault produce Dacia Spring în China.

Și Tesla, care primește în prezent multă atenție din partea conducerii de vârf a VW, și-a transformat fabrica din Shanghai în centrul său global de export: în afara Americii de Nord, fiecare Model 3 și Model Y livrat în întreaga lume este acum construit în Shanghai.

Pentru Volkswagen, producția din Germania a fost, de asemenea, în centrul atenției în ultimele săptămâni; Diess vrea ca producția de la principala fabrică din Wolfsburg, în special, să devină mai eficientă și mai ieftină. După cum se știe, nava amiral electrică Trinity urmează să fie construită la Wolfsburg.

Potrivit rapoartelor presei, VW examinează în prezent trei opțiuni diferite pentru producția Trinity. Pe lângă posibila construcție deja raportată a unei hale de producție complet noi la uzina principală din Wolfsburg, o a doua opțiune are în vedere construirea unei noi fabrici în afara celei actuale din Wolfsburg, eventual în districtul Wolfsburg din Sandkamp.

Al treilea și cel mai promițător concept presupune construirea unei fabrici complet noi pe șantierul existent. Deoarece chiar și producția Trinity este puțin probabil să fie suficientă pentru a asigura o utilizare mare a capacității la uzina din Wolfsburg, consiliul de supraveghere examinează și un așa-numit model hub. Ideea este de a integra mașinile electrice, care sunt foarte solicitate, într-un mod relativ flexibil în producția din Wolfsburg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: