Volkswagen cere despăgubiri de la foștii șefi ai companiei în scandalul Dieselgate

Volkswagen Pexels Foto: Volkswagen / Pexels.com

Grupul german Volkswagen AG a anunţat că va cere despăgubiri de la fostul director general Martin Winterkorn şi de la fostul şef al Audi (parte a grupului), Rupert Stadler, în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), transmite Agerpres.

Investigaţia îndelungată a arătat că Winterkorn şi Stadler şi-au încălcat obligaţia de diligenţă, dar în cazul altor membri ai board-ului de conducere nu s-au descoperit încălcări, a anunțat vineri cel mai mare producător auto european.

Winterkorn cât şi Stadler au dezminţit că ar fi responsabili pentru scandal.

Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Până acum scandalul a costat grupul german peste 32 miliarde de euro.

Winterkorn a demisionat din funcţia de director general în 23 septembrie 2015, la o săptămână după izbucnirea scandalului.

Aproximativ trei ani mai târziu, Volkswagen a reziliat contractul lui Stadler ca şef al Audi, pe fondul investigaţiilor referitoare la posibila sa implicare în Dieselgate.

Volkswagen a precizat că investigaţia pe care a demarat-o, cu ajutorul firmei de avocatură Gleiss Lutz, include examinarea şi evaluarea a 1,6 milioane de documente, peste 1.550 de interviuri şi întrebări.

Ca rezultat, compania a decis să solicite despăgubiri de la Winterkorn şi Stadler pentru că şi-au încălcat obligaţia de diligenţă.

Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: