Volkswagen va continua să investească în următorii ani în tehnologia hibridă plug-in ca o punte spre electrificarea pură, scrie Autocar. În prezent, producătorul auto german vinde versiuni plug-in hibrid (PHEV) ale modelelor Golf, Passat și Tiguan, iar șeful Volkswagen, Thomas Schäfer, a sugerat că tehnologia ar putea fi extinsă și îmbunătățită având în vedere un “platou” în ceea ce privește cererea de mașini electrice.
Vorbind la conferința Financial Times Future of the Car din Londra, Schäfer s-a alăturat directorului general al Nissan, Makoto Uchida, și președintelui Hyundai, José Muñoz, care au sugerat fiecare că firmele lor vor menține o ofertă flexibilă de propulsoare, pe măsură ce cererea de vehicule electrice încetinește.
Întrebat de Autocar dacă Volkswagen va continua să investească în hibrizi, Schäfer a spus: “Hibrizii au fost un lucru al trecutului. Anul trecut, dacă ați fi pus aceeași întrebare, ar fi fost: “Uitați de hibrizi, este o tehnologie scumpă, nu merită”. În ultimele șase luni, dintr-o dată toată lumea vrea hibrizi.
“Când am spus că vom oferi hibrid pe Tiguan, Golf, Passat și așa mai departe, am fost priviți cu ochi răi. Oamenii spuneau: ‘De ce faceți asta? Mergeți mai repede [spre electrificarea completă]’. Acum sunt foarte bucuros că am făcut-o. Avem o ofertă și probabil că va trebui chiar să o extindem. Este o tehnologie punte. În timp ce tracțiunea electrică pe baterii se stabilizează puțin în acest moment, avem încă nevoie de această tehnologie de tranziție.”
Cu toate acestea, Schäfer a adăugat că este “absolut sigur că viitorul este electric”, iar hibrizii vor servi drept punte către obiectivul final de electrificare totală.
În acest scop, Volkswagen va “continua cu ceea ce avem”, a spus Schäfer, sugerând că orice PHEV viitor va folosi o variantă a sistemului care este disponibil în prezent pe Golf, Passat și Tiguan. “Vom continua să dezvoltăm, dar vom face un sistem de propulsie complet nou? Nu prea cred.”
Schäfer a adăugat că Volkswagen nu are neapărat nevoie de o ofertă PHEV “în fiecare model și în fiecare regiune”, ci mai degrabă activitatea de dezvoltare se va concentra pe reducerea costurilor și pe creșterea autonomiei electrice.
În prezent, PHEV-urile Volkswagen oferă printre cele mai mari autonomii electrice de pe piață, cele mai recente versiuni ale modelelor Golf, Passat și Tiguan PHEV putând parcurge aproximativ 100 km cu motorul pe benzină oprit.
Dezvoltarea de noi grupuri motopropulsoare hibride nu se va face în detrimentul dezvoltării unei noi platforme EV, a declarat Schäfer.