Volkswagen vrea ca în 3-4 ani să ducă pe piaţa din SUA o maşină electrică care să coste sub 35.000 dolari

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Volkswagen AG vrea ca în următorii 3-4 ani să aducă pe piaţa din Statele Unite o maşină electrică care să coste sub 35.000 dolari, în timp ce producătorul auto chinez Nio a anunţat că încă “analizează” intrarea în 2025 în America de Nord, au declarat directori de la cele două companii la o conferinţă organizată de Reuters la Detroit, transmite Agerpres.

“Nu ne vom reduce” planurile privind vehiculele electrice (EV) pe piaţa din Statele Unite, a afirmat Reinhard Fischer, vicepreşedinte şi director de strategie la VW America.

Acesta a adăugat că Volkswagen intenţionează să producă maşini electrice care să coste sub 35.000 dolari în Statele Unite sau în Mexic.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Opţiunile includ fabricile VW din Chattanooga, Tennessee şi Puebla, Mexico, precum şi noua uzină din Carolina de Sud planificată pentru subsidiara Scout a VW.

De asemenea, a declarat Fischer, VW caută să construiască fabrici de baterii pentru EV care vor avea un preţ mai mic de sub 35.000 dolari pentru a beneficia de subvenţiile acordate de SUA (IRA). Programul american de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), un pachet de 369 de miliarde de dolari, prevede distribuirea de subvenţii pentru industriile verzi, precum fabricarea de baterii pentru vehiculele electrice sau producţia de panouri solare.

Volkswagen, cel mai mare producătorul auto european, anunţase anterior că vrea să producă baterii în Canada pentru actualele şi viitoarele sale vehicule electrice destinate pieţei din America de Nord.

“Lucrurile s-au schimbat” în ceea ce priveşte geopolitica, lanţurile globale de aprovizionare şi alţi factori care afectează decizia de vinde maşini în SUA, a explicat Ganesh Iyer, directorul subsidiarei americane a Nio.

Nio trebuie să-şi construiască infrastructura înainte de a aduce vehiculele electrice în America de Nord iar firma ia în considerare “orice tip de parteneriat”, a declarat Iyer.

Nio, care se situează pe locul nouă în rândul producătorilor chinezi de automobile electrice şi hibride, este un rival al producătorului american Tesla graţie modelelor premium lansate în noiembrie 2021.

La finele anului trecut, Nio a intrat pe pieţele din Germania, Ţările de Jos, Suedia şi Danemarca oferind clienţilor posibilitatea de a cumpăra automobile electrice direct din magazinele sale sau online, fie să închirieze automobilele pentru o perioadă începând de la o lună.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: