Volkswagen AG vrea ca în următorii 3-4 ani să aducă pe piaţa din Statele Unite o maşină electrică care să coste sub 35.000 dolari, în timp ce producătorul auto chinez Nio a anunţat că încă “analizează” intrarea în 2025 în America de Nord, au declarat directori de la cele două companii la o conferinţă organizată de Reuters la Detroit, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Nu ne vom reduce” planurile privind vehiculele electrice (EV) pe piaţa din Statele Unite, a afirmat Reinhard Fischer, vicepreşedinte şi director de strategie la VW America.

Acesta a adăugat că Volkswagen intenţionează să producă maşini electrice care să coste sub 35.000 dolari în Statele Unite sau în Mexic.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Opţiunile includ fabricile VW din Chattanooga, Tennessee şi Puebla, Mexico, precum şi noua uzină din Carolina de Sud planificată pentru subsidiara Scout a VW.

De asemenea, a declarat Fischer, VW caută să construiască fabrici de baterii pentru EV care vor avea un preţ mai mic de sub 35.000 dolari pentru a beneficia de subvenţiile acordate de SUA (IRA). Programul american de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), un pachet de 369 de miliarde de dolari, prevede distribuirea de subvenţii pentru industriile verzi, precum fabricarea de baterii pentru vehiculele electrice sau producţia de panouri solare.

Volkswagen, cel mai mare producătorul auto european, anunţase anterior că vrea să producă baterii în Canada pentru actualele şi viitoarele sale vehicule electrice destinate pieţei din America de Nord.

“Lucrurile s-au schimbat” în ceea ce priveşte geopolitica, lanţurile globale de aprovizionare şi alţi factori care afectează decizia de vinde maşini în SUA, a explicat Ganesh Iyer, directorul subsidiarei americane a Nio.

Nio trebuie să-şi construiască infrastructura înainte de a aduce vehiculele electrice în America de Nord iar firma ia în considerare “orice tip de parteneriat”, a declarat Iyer.

Nio, care se situează pe locul nouă în rândul producătorilor chinezi de automobile electrice şi hibride, este un rival al producătorului american Tesla graţie modelelor premium lansate în noiembrie 2021.

La finele anului trecut, Nio a intrat pe pieţele din Germania, Ţările de Jos, Suedia şi Danemarca oferind clienţilor posibilitatea de a cumpăra automobile electrice direct din magazinele sale sau online, fie să închirieze automobilele pentru o perioadă începând de la o lună.