Constructorul auto Volkswagen intenționează să închidă cel puțin trei fabrici din Germania, să elimine zeci de mii de locuri de muncă și să reducă salariile cu 10%, a declarat luni șefa comitetului de întreprindere al producătorului auto, scrie Financial Times.
Restructurarea ar marca prima închidere de fabrici naționale în istoria de 87 de ani a companiei și ar declanșa o luptă cu sindicatele. VW are 10 fabrici și 300.000 de angajați în Germania.
VW a avertizat că sunt necesare măsuri radicale deoarece se confruntă cu o concurență intensă în China. Luni, VW a declarat că nu va comenta „speculațiile privind discuțiile confidențiale” cu sindicatul și comitetul de întreprindere, discuțiile aflându-se într-un „punct crucial”.
Cel mai mare producător de automobile din Europa negociază de câteva săptămâni cu sindicatele cu privire la planurile sale de revizuire a activității și de reducere a costurilor, luând în considerare pentru prima dată închiderea unor fabrici în Germania.
„Conducerea este absolut serioasă în legătură cu toate acestea. Nu este vorba de sabotaj în runda de negocieri colective”, a declarat luni Daniela Cavallo, șefa comitetului de întreprindere al Volkswagen, în fața câtorva sute de angajați din Wolfsburg.
„Acesta este planul celui mai mare grup industrial din Germania de a începe vânzarea în țara sa de origine, Germania”, a adăugat Cavallo, fără a preciza ce fabrici vor fi afectate sau câți dintre cei aproximativ 300.000 de angajați ai Grupului Volkswagen din Germania ar putea fi concediați, scrie Reuters.
Comentariile marchează o escaladare majoră a conflictului dintre angajații Volkswagen și conducerea grupului, care este supusă unor presiuni severe pentru a reduce costurile și a rămâne competitivă în lumina cererii mai slabe din China și Europa.
De asemenea, acestea sporesc presiunea asupra guvernului german pentru a acționa cu privire la slăbiciunea persistentă a economiei sale.
Cavallo a declarat că Berlinul trebuie să prezinte urgent un plan general pentru industria germană, pentru a se asigura că aceasta nu „se duce de râpă”.
Cavallo a declarat că există un acord între ambele părți cu privire la natura problemelor cu care se confruntă producătorul auto și mulți dintre colegii săi europeni, de la o tranziție electrică mai lentă decât se aștepta până la concurența acerbă din partea producătorilor auto chinezi care intră în Europa.
„Nu suntem departe unul de celălalt când vine vorba de analiza problemelor. Dar suntem la kilometri distanță în ceea ce privește răspunsurile la acestea”, a spus ea