În primele nouă luni ale anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut faţă de aceeași perioadă a anului trecut, atât ca serie brută, cu 4,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate: cu 5,6%, arată datele Institutului Național de Statistică. Creşterea comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a înregistrat un plus de 9,1%
În luna septembrie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna august 2022, atât ca serie brută cu 3,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,8%. Faţă de luna septembrie 2021 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna septembrie 2022, a crescut atât ca serie brută cu 2,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,2%.
Septembrie 2022 comparativ cu august 2022. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 3,6%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-8,3%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-2,2%)și la vânzările de produse nealimentare (-0,4%). Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,8%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (-0,8%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 3,1%.
Septembrie 2022 comparativ cu septembrie 2021. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna septembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,5%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+13,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,5%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 3,1%. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna septembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,1%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%.
Perioada 1.I-30.IX.2022 comparativ cu perioada 1.I-30.IX.2021. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-30.IX.2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,5%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,1%), vânzărilor de produse nealimentare (+4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,9%). Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-30.IX.2022, comparativ cu perioada 1.I-30.IX.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,6%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,2%), vânzările de produse nealimentare (+4,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,7%).