Volvo, scădere a vânzărilor cu 10,6% în august. Cauze: criza de semiconductori și pandemia

volvo

Suedezii de la Volvo, deținuți de chinezii de la Geely, una dintre cele mai avansate pe drumul electrificării companii auto, care-și propune ca până în 2030 să aibă în potofoliu doar mașini complet electrice, au raportat vânzări globale de 45.786 autoturisme în luna august, în scădere cu 10,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cererea generală de bază în industria auto și pentru produsele Volvo Cars a rămas foarte robustă, dar penuria de cip-uri și pandemia au afectat serios producția.

De la jumătatea lunii iulie, închiderea furnizorilor din cauza Covid-19 în Asia de Sud-Est, în special în Malaezia, a înrăutățit situația de aprovizionare deja problematică. Aceste deficiențe au condus la opriri temporare ale producției la fabricile Volvo din Suedia, Belgia, China și SUA, ca urmare a volumelor de producție reduse.

Volvo se așteaptă în prezent ca, pentru a doua jumătate a anului 2021, să fie la fel de dificil să se atingă nivelurile de volum atinse în aceeași perioadă 2020. Acest lucru va avea un impact asupra veniturilor și profitului.

Cu toate acestea, în primele opt luni ale anului, compania a vândut 483.426 de autoturisme la nivel global, în creștere cu 26,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În Europa, Volvo Cars a atins un nivel record din punct de vedere istoric, întrucât 47% din toate mașinile vândute în august provin din gama electrică Recharge.

Vânzările europene ale lunii au scăzut la 13.052 de mașini, în scădere cu 25,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Scăderea vânzărilor a fost legată de lipsa materialelor, care a afectat volumul producției și, în consecință, performanța vânzărilor din regiune.

Pentru luna august, XC60 a fost cel mai vândut model cu vânzări de 14.972 de mașini (2020: 15.938), urmat de XC40 cu vânzări totale de 11.716 mașini (2020: 13.828 unități) și Volvo XC90 cu 8.023 mașini vândute ( 2020: 6.966 unități).

Recent, Volvo a primit un prim lot de oțel verde de la conaționalii de la Hybrit, parte a SSAB, oțel pe care îl va utiliza la producția mașinilor.

Sursa foto: Volvo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *