Volvo va lansa o versiune cu autonomie extinsă a camionului său electric

volvo camion electric Foto: www.volvotrucks.ro

Grupul suedez Volvo va lansa o versiune cu autonomie extinsă a camionului său electric FH Electric, capabil să parcurgă o distanţă de până la 600 de kilometri la o singură încărcare, a anunţat marţi divizia de camioane a grupului suedez, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Noul model de camion electric, care ar urma să apară pe piaţă în a doua jumătate a anului 2025, se adresează clienţilor care au nevoie să transporte marfă pe distanţe lungi prin maximizarea spaţiului ocupat de baterii şi îmbunătăţirea performanţelor sistemului software al camionului.

Volvo Trucks, lider mondial pe piaţa camioanelor electrice, a precizat că va utiliza o nouă tehnologie care combină motorul, cutia de viteze şi puntea motoare într-o singură unitate, ceea ce creşte capacitatea bateriei.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Directorul de calitate de la Volvo Trucks, Jan Hjelmgren, a declarat că firma a decis să îşi majoreze investiţiile verzi, dar noile decizii din partea factorului politic vor fi cruciale pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor fără emisii.

Piaţa de camioane grele din Europa este aşteptată să încetinească în acest an, după trei ani de cerere crescută, care anul trecut au generat cele mai mari livrări din ultimii 15 ani. În paralel, vehiculele electrice pe baterie pierd teren în Europa din cauza lipsei de consecvenţă a politicilor verzi şi a subvenţiilor insuficiente.

La finele lui 2023, camioanele electrice erau semnificativ mai scumpe decât cele cu motoare pe motorină, preţurile variind între 250.000 şi 400.000 de euro.

Luna trecută, Volvo a anunţat că a ales oraşul Monterrey din Mexic drept locaţie pentru noua sa uzină de camioane, în valoare de 700 milioane de dolari, din America de Nord, care ar urma să înceapă producţia în 2026. Hjelmgren a spus că uzina de la Monterrey va juca un rol crucial în susţinerea strategiei de creştere a Volvo Trucks în America de Nord, prin furnizarea capacităţilor industriale necesare pentru a răspunde la cererea crescută.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: