Grupul suedez Volvo va lansa o versiune cu autonomie extinsă a camionului său electric FH Electric, capabil să parcurgă o distanţă de până la 600 de kilometri la o singură încărcare, a anunţat marţi divizia de camioane a grupului suedez, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Noul model de camion electric, care ar urma să apară pe piaţă în a doua jumătate a anului 2025, se adresează clienţilor care au nevoie să transporte marfă pe distanţe lungi prin maximizarea spaţiului ocupat de baterii şi îmbunătăţirea performanţelor sistemului software al camionului.

Volvo Trucks, lider mondial pe piaţa camioanelor electrice, a precizat că va utiliza o nouă tehnologie care combină motorul, cutia de viteze şi puntea motoare într-o singură unitate, ceea ce creşte capacitatea bateriei.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Directorul de calitate de la Volvo Trucks, Jan Hjelmgren, a declarat că firma a decis să îşi majoreze investiţiile verzi, dar noile decizii din partea factorului politic vor fi cruciale pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor fără emisii.

Piaţa de camioane grele din Europa este aşteptată să încetinească în acest an, după trei ani de cerere crescută, care anul trecut au generat cele mai mari livrări din ultimii 15 ani. În paralel, vehiculele electrice pe baterie pierd teren în Europa din cauza lipsei de consecvenţă a politicilor verzi şi a subvenţiilor insuficiente.

La finele lui 2023, camioanele electrice erau semnificativ mai scumpe decât cele cu motoare pe motorină, preţurile variind între 250.000 şi 400.000 de euro.

Luna trecută, Volvo a anunţat că a ales oraşul Monterrey din Mexic drept locaţie pentru noua sa uzină de camioane, în valoare de 700 milioane de dolari, din America de Nord, care ar urma să înceapă producţia în 2026. Hjelmgren a spus că uzina de la Monterrey va juca un rol crucial în susţinerea strategiei de creştere a Volvo Trucks în America de Nord, prin furnizarea capacităţilor industriale necesare pentru a răspunde la cererea crescută.