YouTube a crescut atât de mult în ultimul timp încât 2022 ar putea fi anul în care ar putea să depășească pe Netflix și să devină cea mai mare platformă de streaming, informează Business Insider.
Deși este considerat și o platformă de socializare, site-ul deținut de Google, care are foarte mult conținut video, poate concura cu platformele de streaming. Cu toate că Netflix a fost mult timp cea mai mare platformă din punct de vedere al veniturilor, YouTube ar putea detrona Netflix, după o creșterea continuă a veniturilor, sunt de părere analiștii.
YouTube a încasat 7,2 miliarde dolari din reclame în al treilea trimestru din 2021, în creștere cu 43% față de anul precedent. Între timp, Netflix, cu venituri trimestriale de 7,5 miliarde dolari, a crescut cu 16% în aceeași perioadă.
În timp ce YouTube are mai mulți utilizatori, Netflix a câștigat datorită abonamentelor din platformă, iar odată cu rata continuă de creștere a YouTube, analiștii sunt de părere că rețeaua va eclipsa în curând Netflix.
Potrivit estimărilor acestora, dacă YouTube ar fi o companie independentă, ar valora între 600 și 700 de miliarde dolari. Capitalizarea actuală de piață a Netflix este de 265 de miliarde dolari. Pentru a nu rămâne în urmă cu investițiile, se preconizează că Netflix va cheltui aproape 14 miliarde dolari în acest an pe conținut, o sumă care ar putea crește până în 2025 la 19 miliarde de dolari.