Ziua decisivă pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău: Curtea de Apel București anunță decizia la contestațiile Nurol și Tekfen / CNAIR, la al treilea constructor în cei doi ani de la lansarea licitației

Ploiești -Buzău

Este ziua decisivă pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, ultimul lot rămas fără constructor dintre cele 13 ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani (319 km). Curtea de Apel București va anunța miercuri, 27 septembrie, decizia la contestațiile constructorilor turci Nurol și Tekfen, contestațiile fiind conexate. Vineri, 22 septembrie, instanța a amânat pronunțarea pentru data de 27 septembrie, potrivit portalului oficial.

Lotul 3 Pietroasele – Buzău are o lungime de 14 kilometri, iar licitația a fost lansată în iunie 2021. Dacă prin decizia pe care o va pronunța Curtea de Apel dă undă verde semnării contractului, atunci se poate respecta calendarul PNRR de semnare a contractelor, posibil și de execuție (dar depinde de constructor).

Chiar dacă lotul câștigat de Tekfen are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Tekfen este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani. Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Comentarii

  1. Se intelege o amanare 2 sau 3 in decursul catorva luni, numai ca aici ne jucam cu numar de ani.

    Acesti decidenti din CNAIR, MT si toate organele acestea care ofera judecati sa pleateasca ei prin procent din veniturile in familiile lor; cu privarea de libertate, confiscare de averi pana la a 5-a spita; munca in folosul comunitatii; sa ii poftim sa conduca de la bucuresti la Iasi sau Suceava si invers.

    Sa plateasca pentru bataia de joc pe care o aduc romanilor si economiei Romaniei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *