Primele grinzi montate pe primul lot al Autostrăzii Moldovei (A7). Ministerul Transporturilor solicită constructorilor să crească mobilizarea în șantier, dar susține că asocierea Pizzarotti – Retter termină lucrările până la sfârșitul anului 2024

Autostrada Ploiești Buzău Lot 1 primele grinzi montate

Au fost montate primele grinzi pe Autostrada Moldovei (A7) Ploiești – Pașcani, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Asocierea de constructori Pizzarotti – Retter (Italia – România) a montat 48 de grinzi pe lotul Ploiești – Mizil în lungime de 21 de kilometri. Pe acest lot, Pizzarotti este antreprenor general, iar Retter și IBB lucrează ca subcontractori în asociere, Retter pe partea de structuri. Constructorul Retter a reclamat recent că „grinzile din beton precomprimat proiectate cu deschiderea de 40 de metri și înălțimea de 1,4 metri NU satisfac cerințele de rezistență impuse de normele în vigoare”, iar CNAIR a lansat o expertiză tehnică pentru a verifica proiectul grinzilor cât și studiul geotehnic făcute de Consitrans, după cum Economedia a explicat aici.

Lotul Ploiești – Mizil este la doar 20% execuție după un an de la intrarea în șantier, dar a primit o extensie de 5 luni, până în septembrie 2024. Secretarul de stat Scrioșteanu solicită constructorilor să crească mobilizarea, dar susține că lucrările se termină, totuși, până la sfârșitul anului 2024.

„Primele grinzi montate pe Autostrada Moldovei A7

Am fost într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 1 Dumbrava -Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, mai exact la km. 0 al Autostrăzii Moldovei A 7, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel.

Stadiul lucrărilor pe acest lot este următorul:

A fost finalizată descărcarea siturilor arheologice de pe întregul amplasament al autostrăzii;

Au fost montate primele 48 grinzi de beton aferente structurilor;

Au fost finalizate 32 din 39 de podețe și se lucrează la restul de 7 podețe;

Se efectuează lucrări de hidroizolație, umpluturi și verificări la cele 32 podețe finalizate;

Au fost realizate 960.000 metri cub din 2.5 milioane metri cub de umpluturi de pământ;

Au fost realizate 25980 metri cub de strat de formă din pământ stabilizat cu lianți hidraulici;

Se execută lucrări de umpluturi cu pământ la bretelele Nodului rutier de la Dumbrava;

A fost finalizată o structură (pod) și se lucrează concomitent la restul de 14 (poduri și pasaje) aferente contractului;

– Au fost forați, armați și turnați 927 din 1180 piloți aferenți structurilor;

Am solicitat antreprenorilor să crească mobilizarea în șantier, întrucât este foarte important ca și acest lot să fie dat în trafic în cursul anului viitor”, a transmis Ionel Scrioșteanu.

Merg greu lucrările și pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) unde bulgarii de la Trace au întârzieri (detalii aici). Pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) contractul este contestat și a ajuns, din nou, la Curtea de Apel București.

Comentarii

  1. Alba neagra cu Pizzarotti!
    Lotul de la Pietroasele la Buzau cand se judeca?
    A,
    Am ințeles sunt in vacanță pensiile speciale!
    A 7 nici ca se termina pana in 2030!

  2. Sa credeți voi xa italieni termina la timp. Trec zilnic prin zona către casa și cred ca la ora actuala nu au construit nici 5% din asa zisa autostrada . Poate prin 2040 măcar sa ajungă la primul strat de asfalt . Cu programul lor de gravide de luni pana vineri 8-17 iar sâmbăta și duminica închis tot sa iei bani de la stat. Oare au auzit și ei ca exista program în 2 ture sau cum face Umbrarescu și noaptea? Sa trăiască șpagă ca restul doar vorbe

    • Umbrarescu se mișcă ” repede” zici??? Vai de capul nostru, e bomba mediatica și nimic mai mult. E dezastru și cu UMB-ul , marketing mult și progres ca melcul, a subcontractat la greu și se mișcă exact ca ceilalți. 5% pe an asta e progresul, teoretic ei trebuie sa dea în folosita pana la sfârșitul 2024 tot traseul Buzău-Iași și abia în cele mai avansate zone sunt pana în 20% …face și Umbrarescu ca toate companiile ce au trecut pe aici adica mai nimic!

  3. Trebuia sa îl lase pe Umbrarescu pe toată autostrada nu sa bage macaronarii de italieni și poponarii de greci care trag mata de coada, dar asta este România unde un cacat de judecător nu a fost de acord și pt o șpagă bună a desemnat câștigător leprele astea. Sper sa piardă și ei pe cineva drag lor pe drumurile proaste din România poate asa înțeleg și ei ca este mai important un asemenea proiect decât o șpagă.

  4. Doamna Mădălina, ca fapt divers și care arata preocuparea dumneavoastră jurnalistica, Studiul geotehnic în fapt a fost realizat de Geostud….da e greu și se schimba cuvintele precum vantul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *