Aproape trei sferturi (73%) dintre liderii de business au declarat că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară, dar impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau în martie 2020, la începutul lockdown-ului, când 99% dintre companii așteptau un impact negativ, arată raportul PwC Global Crisis Survey 2021.
Pentru 20% dintre respondenți implicațiile au fost chiar pozitive, situația firmelor fiind mai bună decât înainte de pandemie.
Criza sanitară a avut efecte diferite asupra fiecărei țări și industrii. Cele mai afectate sectoare au fost turismul, divertismentul și învățământul superior. Efecte negative au raportat, de asemenea, industria prelucrătoare și auto, servicii publice și guvernamentale, serviciile financiare și sectorul energiei, utilităților și resurselor. La polul opus, s-au situat companiile de tehnologie și sănătate.
Doar 35% dintre respondenți spun că au avut un plan de răspuns la criză „foarte relevant”, de unde rezultă că majoritatea nu au avut planuri concepute în acest sens. Astfel că, în prezent, 95% dintre liderii de afaceri declară că trebuie să-și îmbunătățească planurile de gestionare a crizelor, iar șapte din zece organizații intenționează să-și crească investițiile în această direcție.
Întrebați care a fost cea mai importantă acțiune întreprinsă de organizația lor până acum ca răspuns la COVID-19, 80% dintre liderii de companii din toate sectoarele și teritoriile au răspuns: protejarea angajaților lor, fizic și emoțional.
PwC Global Crisis Survey a fost realizat pe baza informațiilor transmise de peste 2.800 de lideri de afaceri, reprezentând organizații de toate dimensiunile, din 29 de industrii și peste 73 de țări.