Mercedes-Benz a vândut peste două milioane de autoturisme în 2022

diesel mercedes pexels sursa foto: Pexels

Producătorul auto german Mercedes-Benz a livrat 2,05 milioane de autoturisme în 2022, a anunțat compania, în scădere cu 1% față de anul precedent, în condițiile în care a resimțit impactul măsurilor COVID-19 și al blocajelor, scrie Reuters.

Cu toate acestea, vânzările din trimestrul al patrulea au crescut cu 17%, deoarece blocajele din logistică și lanțul de aprovizionare s-au atenuat, iar vânzările de vehicule electrice au crescut cu 124% pe parcursul anului, la 117.800 unități.

Cererea pentru vehiculele de lux Maybach ale constructorului auto a fost deosebit de puternică, vânzările din 2022 crescând cu 37% de la an la an, datorită vânzărilor mai mari în China, Japonia, Coreea și Orientul Mijlociu. Singura regiune cheie care a înregistrat o scădere a vânzărilor de la an la an a fost China, cu o scădere de 1%.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Europa și America de Nord au înregistrat creșteri de 1% și, respectiv, 3%, în timp ce restul lumii a înregistrat o scădere de 27% a vânzărilor, în mare parte din cauza faptului că producătorul auto a suspendat operațiunile din Rusia, în urma invaziei din Ucraina.

Vehiculele entry-level, segmentul cu cel mai mic preț, au înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, în principal din cauza blocajelor din lanțul de aprovizionare, a precizat constructorul auto.

Rivalul BMW Group a livrat puțin sub 2,4 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 4,8% față de anul precedent, vânzările mărcii scăzând cu 5,1%, în condițiile în care blocajele cauzate de închiderile din China, precum și de războiul din Ucraina, au diminuat livrările.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: