Mercedes-Benz a vândut peste două milioane de autoturisme în 2022

diesel mercedes pexels sursa foto: Pexels

Producătorul auto german Mercedes-Benz a livrat 2,05 milioane de autoturisme în 2022, a anunțat compania, în scădere cu 1% față de anul precedent, în condițiile în care a resimțit impactul măsurilor COVID-19 și al blocajelor, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu toate acestea, vânzările din trimestrul al patrulea au crescut cu 17%, deoarece blocajele din logistică și lanțul de aprovizionare s-au atenuat, iar vânzările de vehicule electrice au crescut cu 124% pe parcursul anului, la 117.800 unități.

Cererea pentru vehiculele de lux Maybach ale constructorului auto a fost deosebit de puternică, vânzările din 2022 crescând cu 37% de la an la an, datorită vânzărilor mai mari în China, Japonia, Coreea și Orientul Mijlociu. Singura regiune cheie care a înregistrat o scădere a vânzărilor de la an la an a fost China, cu o scădere de 1%.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Europa și America de Nord au înregistrat creșteri de 1% și, respectiv, 3%, în timp ce restul lumii a înregistrat o scădere de 27% a vânzărilor, în mare parte din cauza faptului că producătorul auto a suspendat operațiunile din Rusia, în urma invaziei din Ucraina.

Vehiculele entry-level, segmentul cu cel mai mic preț, au înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, în principal din cauza blocajelor din lanțul de aprovizionare, a precizat constructorul auto.

Rivalul BMW Group a livrat puțin sub 2,4 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 4,8% față de anul precedent, vânzările mărcii scăzând cu 5,1%, în condițiile în care blocajele cauzate de închiderile din China, precum și de războiul din Ucraina, au diminuat livrările.