Producătorul auto german Mercedes-Benz a livrat 2,05 milioane de autoturisme în 2022, a anunțat compania, în scădere cu 1% față de anul precedent, în condițiile în care a resimțit impactul măsurilor COVID-19 și al blocajelor, scrie Reuters.
Cu toate acestea, vânzările din trimestrul al patrulea au crescut cu 17%, deoarece blocajele din logistică și lanțul de aprovizionare s-au atenuat, iar vânzările de vehicule electrice au crescut cu 124% pe parcursul anului, la 117.800 unități.
Cererea pentru vehiculele de lux Maybach ale constructorului auto a fost deosebit de puternică, vânzările din 2022 crescând cu 37% de la an la an, datorită vânzărilor mai mari în China, Japonia, Coreea și Orientul Mijlociu. Singura regiune cheie care a înregistrat o scădere a vânzărilor de la an la an a fost China, cu o scădere de 1%.
Europa și America de Nord au înregistrat creșteri de 1% și, respectiv, 3%, în timp ce restul lumii a înregistrat o scădere de 27% a vânzărilor, în mare parte din cauza faptului că producătorul auto a suspendat operațiunile din Rusia, în urma invaziei din Ucraina.
Vehiculele entry-level, segmentul cu cel mai mic preț, au înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, în principal din cauza blocajelor din lanțul de aprovizionare, a precizat constructorul auto.
Rivalul BMW Group a livrat puțin sub 2,4 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 4,8% față de anul precedent, vânzările mărcii scăzând cu 5,1%, în condițiile în care blocajele cauzate de închiderile din China, precum și de războiul din Ucraina, au diminuat livrările.