Mercedes-Benz a vândut peste două milioane de autoturisme în 2022

diesel mercedes pexels sursa foto: Pexels

Producătorul auto german Mercedes-Benz a livrat 2,05 milioane de autoturisme în 2022, a anunțat compania, în scădere cu 1% față de anul precedent, în condițiile în care a resimțit impactul măsurilor COVID-19 și al blocajelor, scrie Reuters.

Cu toate acestea, vânzările din trimestrul al patrulea au crescut cu 17%, deoarece blocajele din logistică și lanțul de aprovizionare s-au atenuat, iar vânzările de vehicule electrice au crescut cu 124% pe parcursul anului, la 117.800 unități.

Cererea pentru vehiculele de lux Maybach ale constructorului auto a fost deosebit de puternică, vânzările din 2022 crescând cu 37% de la an la an, datorită vânzărilor mai mari în China, Japonia, Coreea și Orientul Mijlociu. Singura regiune cheie care a înregistrat o scădere a vânzărilor de la an la an a fost China, cu o scădere de 1%.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Europa și America de Nord au înregistrat creșteri de 1% și, respectiv, 3%, în timp ce restul lumii a înregistrat o scădere de 27% a vânzărilor, în mare parte din cauza faptului că producătorul auto a suspendat operațiunile din Rusia, în urma invaziei din Ucraina.

Vehiculele entry-level, segmentul cu cel mai mic preț, au înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, în principal din cauza blocajelor din lanțul de aprovizionare, a precizat constructorul auto.

Rivalul BMW Group a livrat puțin sub 2,4 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 4,8% față de anul precedent, vânzările mărcii scăzând cu 5,1%, în condițiile în care blocajele cauzate de închiderile din China, precum și de războiul din Ucraina, au diminuat livrările.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: