Transportatorii români cer protecție în fața ”jafurilor și atacurilor” din Franța asupra TIR-urilor

coadă TIRuri Marea Britanie sursa Voluntari in Europa Foto: Voluntari în Europa

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), cea mai mare organizație a transportatorilor români, cere oficial protecție în fața atacurilor din zona portului france Calais.

Înrtr-o scrisoare adresată guvernului României, Ambasadei României în Franța și Ambasadei Franței în România, transportatorii cer intervenția pe lângă autoritățile franceze și europene pentru a apăra transportatorii rutieri de atacurile imigranților din parcări și din zona portului Calais.

”Ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană a condus la scăderea numărului de transportatori care operează pe relația cu Marea Britanie, în timp ce numărul de imigranți a continuat să crească, iar automat camioanele au devenit o țintă sigură pentru furturi și în încercarea acestora de a trece Canalul Mânecii”, arată transportatorii români.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

UNTRR susține că situația este total pierdută de sub control, autoritățile nu se implică în prevenție, doar amendează transportatorii rutieri atunci când găsesc imigranți care se ascund în camioane.

”Deși camioanele sunt dotate cu lacăte speciale și șoferii sunt instruiți, imigranții tot găsesc modalități de a se urca în vehicule, iar dacă sunt descoperiți, uneori aceștia recurg la violență, astfel că viața șoferilor este în pericol. În ciuda faptului că schema de acreditare privind prevenirea migrației ilegale, implementată de autoritățile din Regatul Unit, este benefică sectorului de transport rutier, iar firmele de transport rutier investesc în sisteme eficiente pentru a reduce intrarea pe teritoriul Marii Britanii a imigranților clandestini, totuși există situații în care șoferi onești sunt amendați dacă sunt descoperiți imigranți clandestini în camion”, arată transportatorii

Ei arată că infrastructura europeană duce lipsă acută de locuri de parcare securizate și de locuri de cazare adecvate șoferilor profesioniști: potrivit unui studiu realizat de Comisia Europeană, în UE există un deficit de 100.000 de spații de parcare pentru camioane, iar din cele existente (300.000), mai puțin de 3% sunt etichetate și certificate drept sigure.

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) estimează că la nivel european pierderile anuale cauzate de furturile de mărfuri se ridică la 7 miliarde de euro, iar statisticile arată că 75% din aceste incidente au loc în locuri de parcare.

”UNTRR a raportat încă din 2014 problema lipsei de parcări securizate din Franța, când mai multe camioane românești și poloneze au fost vandalizate în timpul repausului de noapte al șoferilor. Cu toate acestea, autoritățile franceze și europene au preferat să ia măsuri protecționiste împotriva operatorilor de transport străini, decât măsuri de creștere a siguranței în parcări”, potrivit comunicatului citat.

Foto: Voluntari în Europa

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: