Studiu realizat de o aplicație de park-sharing: un sfert dintre şoferii care circulă prin Bucureşti caută, zilnic, un loc de parcare în centrul oraşului

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Peste un sfert dintre şoferii (27%) care circulă prin Bucureşti caută, zilnic, un loc de parcare în centrul oraşului şi pierd, în medie, 10-20 minute până găsesc un astfel de spaţiu de staţionare, arată datele unui studiu realizat de o aplicaţie de parksharing citat de Agerpres. Conform studiului realizat în perioada februarie – martie 2021, privind zonele cele mai solicitate de staționare de șoferii înscriși în aplicație, în majoritatea municipiilor, zonele centrale rămân cele mai solicitate de utilizatori.

Conform yeParking, în ceea ce priveşte situaţia pe sectoarele Capitalei, 1 şi 4 sunt cele mai solicitate de şoferi, cu o pondere de 17% din total. Pe locurile următoare se clasează sectorul 6 (16% dintre conducătorii auto), sectorul 5 (pondere de 10%) şi sectorul 3 – cu 9% din total, respectiv sectorul 2 – cu patru procente.

“Autorităţile locale vor fi nevoite să lucreze mai mult pe viitor cu mediul privat, pentru a identifica oportunităţi de a rezolva problema locurilor de parcare. Există numeroase zone sau spaţii care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidenţiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporţie de 80% rămân goale pe timpul nopţii. În marile oraşe din Europa, autorităţile încurajează parksharing-ul, oferă beneficii şoferilor care îşi lasă autoturismele în parcări de tip ‘park&ride’ sau donează permanent veniturile obţinute din taxele de staţionări – către proiecte pentru comunitate: construirea de spitale sau şcoli”, susţin reprezentanţii aplicaţiei de parksharing. În viziunea reprezentanţilor platformei, majorarea tarifelor de parcare în zonele centrale – în speranţa descongestionării traficului – este una dintre soluţii, dar nu ar trebui să fie singura. “Municipalităţile pot să îşi deschidă orizonturile, să găsească şi să implementeze alternative, în folosul activ al comunităţii. Noi prezentăm o astfel de alternativă, gratuită, de a încuraja parksharingul atât pentru parcările de domiciliu cât şi pentru cele private. Iar cei care îşi distribuie locul de parcare către comunitate să aibă parte de diverse beneficii. Primăriile pot să încurajeze astfel utilizarea transportului alternativ sau staţionarea în parking-urile din jurul zonelor centrale, oferind discount-uri şi subvenţii celor care contribuie prin parksharing. Sunt doar câteva idei, dar în măsura în care comunitatea va găsi deschidere din partea autorităţilor locale, sunt sigur că putem găsi cele mai eficiente soluţii”, susţine Mihai Lodoabă, CEO yeParking.

Conform studiului realizat în perioada februarie – martie 2021, privind zonele cele mai solicitate de staționare de șoferii înscriși în aplicație, în majoritatea municipiilor, zonele centrale rămân cele mai solicitate de utilizatori. La Cluj-Napoca, 3 din 10 șoferi caută zilnic un loc de parcare în zonele centrale și își petrec în medie 15-20 de minute în căutarea unui loc de staționare.

Platforma yeParking ajută şoferii să găsească sute de locuri de parcare în diferite oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Bucureşti, Iaşi, Braşov sau Oradea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: