Metrou până la Aeroportul Otopeni: Metrorex poate semna cu turcii de la Gulermak contractul pentru tronsonul 2 Băneasa – Otopeni. Pe șantier va lucra și constructorul român Somet

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Ministerul Transporturilor poate semna cu asocierea GulermakSomet contractul pentru proiectarea și execuția Magistralei M6, secțiunea II BăneasaAeroport Otopeni. Turcii de la Gulermak, asociați cu Somet, constructor român specializat în lucrări feroviare, au câștigat contractul de 1,3 miliarde lei, iar contracandidații Alsim Alarko (constructorul primei secțiuni până la Băneasa) și Dogus nu au depus contestații, potrivit surselor Economedia. Somet este unul dintre constructorii români care lucrează la stația Tudor Arghezi din sectorul 4 pe M2 BerceniPipera.

Metrorex a desemnat asocierea Gulermak Somet câștigătoare a licitației pe 28 februarie, iar 10 martie a fost ultima zi în care se puteau depune contestații, așa cum s-a întâmplat pentru M1 Cluj-Napoca unde Dogus a depus contestație la CNSC. Contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Durata de proiectare și execuție este de 4 ani.

Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preț”.  Câștigătorul procedurii de atribuire este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Informarea privind rezultatul procedurii de atribuire a fost transmisă astăzi, 28.02.2023, ora 14.30 în Sistemul de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA. Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere. Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni al Magistralei 6 are următorii indicatori tehnici7,6 km, 6 stații (cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național”, anunța în urmă cu două săptămâni Metrorex. 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

La începutul verii se așteaptă intrarea în șantier a constructoruluin Alsim Alarko pe prima secțiune a M6 1 MaiBăneasa (Stația Tokyo).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Se va semna ca Primarul!
    Nimeni nu stie de ce, pentru ce, la ce atata deranj?
    Avand in vedere istoricul constructiei metroului nu sunt sigur ca fi gata in 2040!😲

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.