Trei din cinci companii interesate să se digitalizeze duc lipsă de angajați calificați, potrivit unui studiu realizat de platforma NION. Potrivit studiului, în timp ce afacerile își doresc să se digitalizeze pentru a-și extinde afacerea și a-și atrage noi clienți, găsirea de specialiști capabili să le ofere suport în acest sens este o provocare majoră.

„Cea mai des intalnită problemă a clienților noștri este lipsa de personal calificat. Cauzele acestui deficit de personal calificat sunt multiple. În primul rând, evoluția rapidă a tehnologiei și a noilor tendințe de marketing face ca acest domeniu să fie în continuă schimbare, cee a ce oblige firmele să se adapteze rapid acestui ritm de învățare continuă. Practic, trei din cinci clienți care ajung la NION se confruntă cu această problemă”, a declarat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.

În aceste condiții, potrivit studiului, pentru a găsi o soluție la această problemă, multe afaceri optează pentru outsourcing-ul serviciilor de digital marketing către agenții specializate.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

De asemenea, fondatorul companiei spune că mai există și problema managementului acestor oameni odată ce ei sunt angajați.

„În plus, numărul de locuri de muncă disponibile în acest domeniu este în creștere, ceea ce crează o concurență acerbă pentru angajați calificați. O altă problemă este reprezentată de faptul că învățământul superior din România nu oferă suficiente programe de studii specializate în domeniul digital marketingului. Astfel, mulți tineri specialiști sunt nevoiți să se formeze pe cont propriu sau să-și îmbunătățească abilitățile prin cursuri și training-uri”, a adăugat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.

Cea mai mare parte a clienților NION este reprezentată de companii active în zona de e-commerce, iar cele mai solicitate servicii sunt cele de gestionare a bugetelor de media buy în Google și Facebook, precum și activitățile de SEO.