Studiu: Trei din cinci companii care vor să se digitalizeze duc lipsă de angajați calificați

angajati, munca, birou, companii

Trei din cinci companii interesate să se digitalizeze duc lipsă de angajați calificați, potrivit unui studiu realizat de platforma NION. Potrivit studiului, în timp ce afacerile își doresc să se digitalizeze pentru a-și extinde afacerea și a-și atrage noi clienți, găsirea de specialiști capabili să le ofere suport în acest sens este o provocare majoră.

„Cea mai des intalnită problemă a clienților noștri este lipsa de personal calificat. Cauzele acestui deficit de personal calificat sunt multiple. În primul rând, evoluția rapidă a tehnologiei și a noilor tendințe de marketing face ca acest domeniu să fie în continuă schimbare, cee a ce oblige firmele să se adapteze rapid acestui ritm de învățare continuă. Practic, trei din cinci clienți care ajung la NION se confruntă cu această problemă”, a declarat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.

În aceste condiții, potrivit studiului, pentru a găsi o soluție la această problemă, multe afaceri optează pentru outsourcing-ul serviciilor de digital marketing către agenții specializate.

De asemenea, fondatorul companiei spune că mai există și problema managementului acestor oameni odată ce ei sunt angajați.

„În plus, numărul de locuri de muncă disponibile în acest domeniu este în creștere, ceea ce crează o concurență acerbă pentru angajați calificați. O altă problemă este reprezentată de faptul că învățământul superior din România nu oferă suficiente programe de studii specializate în domeniul digital marketingului. Astfel, mulți tineri specialiști sunt nevoiți să se formeze pe cont propriu sau să-și îmbunătățească abilitățile prin cursuri și training-uri”, a adăugat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.

Cea mai mare parte a clienților NION este reprezentată de companii active în zona de e-commerce, iar cele mai solicitate servicii sunt cele de gestionare a bugetelor de media buy în Google și Facebook, precum și activitățile de SEO.

Sursă foto: Unsplash

Comentarii

  1. E lipsa de OAMENI. Cu caracter, moralisti, corecti, cinstiti, parolisti.
    Apoi e lipsa de oameni de calitate, bine pregatiti. Cei care exista, sunt priviti precum carnea de tun de catre sefi incompetenti.
    E lipsa de oameni specializati in scoli tehnice, de ingineri, de medici, asistenti, soferi, etc.
    E in general o lipsa. Ptr ca cei buni au plecat din RO pe salarii cu adevarat competitive. Aici e bataie de joc. Doar patronul si cativa lingai din conducere o duc bine. In rest…potopul !!!

  2. E un mix de motive.
    1. Se caută super specialiști care să le știe pe toate – nu se poate, cine le știe pe toate e de regula persoana potrivită să coordoneze pentru că nu le poate ști pe toate in profunzime ci doar cât să facă legătura între oamenii specializați.
    2. Se caută doar cei ce sunt cei mai buni – nu e nevoie, nu toate firmele au nevoie de cei mai tari din domeniu, la unele din ele cei de entry-level sunt mai mult decât buni și ies mai ieftin, apoi când evoluează compania vor caută ce va fi nevoie atunci.
    3. Nu sunt valorizați – impactul e semnificativ iar omul trebuie să se milogească ca un cerșetor pentru bonusuri sau mărire de salariu – o abordare cinstită din start e mină de aur.
    4. Antreprenorii nu știu ce vor (cu unele excepții) – da, nu e ofensă, apucă proiecte europene și se trezesc (fără planificare prealabilă) că au nevoie de un afurisit de IT-ist (că așa sunt botezați toți) și că de ce costă așa de mult.
    5. „IT-iștii” se supraevaluează – pe principiul, nu tre să le știi pe toate, le gugălim. In plus e așa cerere că mulți nu mai evoluează și devin irealiști.

    Deci vina e in ambele tabere dar subiectiv fiind cred ca mai mare vină e la companii și la școli care sunt departe de anii în care trăim. E un context acum și cred că va dura ceva. Pe de o parte e bine că eu am de treabă și mulți alții dispuși să învețe.

    • Teo are dreptate!
      Problemele reale astea sunt:
      1. Antreprenorii nu stiu ce vor si nu inteleg sa colaboreze cu firme specializate care sa ii invete ce sa ceara pentru ca trebuie sa plateasca.
      2. IT. ii da ce stie pe principiul … ii dau ceva ca oricum nu stie si este treaba lui sa ma plateasca si acel ceva nu il ajuta pe antreprenor si atunci se termina colaborarea. IT.istul vrea sa lucreze numai in zona lui de confort si odata scos aplica ,,gooagle” sau chatGBT
      Pana nu apar mecanisme de piata ca acestea sa se intalneasca nu va fi nici o digitalizare.
      Ar fi bune si politici publice ca aceste doua sa se intalneasca dar cine sa le faca.
      ION?
      Sunt o gramada de bani pe digitalizare pacat ca impactul lor o sa fie zero.

  3. Angajatii calificati sunt foarte greu de inlocuit de calculatoare pentru ca acestia trebuie sa ia decizii pe baza un analize mai complexe decat niste algoritmi simplii de calculator. Digitalizare la nivelul actual acopera munci necalificate si repetitive si care nu iau decizii. Va mai trece mult timp pana cand IA va fi in stare sa inlocuiasca creierul uman.

    • Nu cred ca o sa treaca prea multa vreme pana cand meseria de ITist va fi usor redefinita.
      Nu oricine care da repede din degete este si ITist. Nu o sa mai fie nevoie de oameni care sa execute munci repetitive si aici schimbarea vine mai repede decat se asteapta multi. Va fi o schimbare semnificativa si va face diferenta dintre un ITist adevarat si unul rapid care face copy-paste,

      Apreciez opiniile exprimate care afirma ca este nevoie de oameni cu caracter – greu de gasit dar nu imposibil.

  4. Nu e o scuza . Asta inseamna ca manageri se misca greau si neeficient . Ar trebui schimbati cu manageri valabili alfel firmele respective se pierd .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *