Trei din cinci companii interesate să se digitalizeze duc lipsă de angajați calificați, potrivit unui studiu realizat de platforma NION. Potrivit studiului, în timp ce afacerile își doresc să se digitalizeze pentru a-și extinde afacerea și a-și atrage noi clienți, găsirea de specialiști capabili să le ofere suport în acest sens este o provocare majoră.
„Cea mai des intalnită problemă a clienților noștri este lipsa de personal calificat. Cauzele acestui deficit de personal calificat sunt multiple. În primul rând, evoluția rapidă a tehnologiei și a noilor tendințe de marketing face ca acest domeniu să fie în continuă schimbare, cee a ce oblige firmele să se adapteze rapid acestui ritm de învățare continuă. Practic, trei din cinci clienți care ajung la NION se confruntă cu această problemă”, a declarat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.
În aceste condiții, potrivit studiului, pentru a găsi o soluție la această problemă, multe afaceri optează pentru outsourcing-ul serviciilor de digital marketing către agenții specializate.
De asemenea, fondatorul companiei spune că mai există și problema managementului acestor oameni odată ce ei sunt angajați.
„În plus, numărul de locuri de muncă disponibile în acest domeniu este în creștere, ceea ce crează o concurență acerbă pentru angajați calificați. O altă problemă este reprezentată de faptul că învățământul superior din România nu oferă suficiente programe de studii specializate în domeniul digital marketingului. Astfel, mulți tineri specialiști sunt nevoiți să se formeze pe cont propriu sau să-și îmbunătățească abilitățile prin cursuri și training-uri”, a adăugat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.
Cea mai mare parte a clienților NION este reprezentată de companii active în zona de e-commerce, iar cele mai solicitate servicii sunt cele de gestionare a bugetelor de media buy în Google și Facebook, precum și activitățile de SEO.