Sectorul 2 lansează un proiect de construcție a 36 de kilometri de piste pentru biciclete. Care sunt traseele

Pistă Biciclete

Primăria Sectorului 2 din București a scos la licitație în SICAP un contract de 1,8 milioane lei pentru servicii de proiectare a unei rețele de piste de biciclete de 36,45 kilometri în sector, obiectiv de investiții inclus în PNRR. Serviciile includ elaborarea de cadastru, studii aferente obținerii tuturor avizelor și acordurilor necesare de la instituții, asistență tehnică pe toată perioada lucrărilor propriu-zise.

„Obiectivul de investiții „Amenajare piste de biciclete pe raza Sectorului 2 al Municipiului București” propune construirea a 36,45 Km de piste pentru biciclete ce vor conecta puncte de interes local situate pe teritoriul Sectorului 2 al Municipiului București. Rețeaua de piste va avea o utilitate mixtă, putând fi utilizată atât în scopuri de agrement, cât și pentru a asigura mobilitatea locuitorilor din zonele rezidențiale către obiective de interes civic sau profesional”, citim în caietul de sarcini.

Această investitție, potrivit anunțului făcut anul trecut de primarul S2 Radu Mihaiu, este făcut în parteneriat cu Primăria Generală și are un cost de circa 37 milioane lei. „Am încheiat un protocol cu Primăria Generală, în vederea realizării acestor piste, pentru că nu are sens să facem piste care duc dintr-un loc în altul, fără să studiem cu atenție matricea origine-destinație, de unde pleacă omul și unde vrea să ajungă….Nu se va lucra la toate în același timp și nu vor fi gata toate în același timp”, explica primarul Radu Mihaiu.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Cât despre fundamentarea acestei investiții, iată ce spune PS2:

  • Asigurarea conexiunii dintre stațiile de metrou situate pe Magistrala M1 (Piața Iancului, Obor, Ștefan cel Mare) și cele situate pe Magistrala M2 (Universitate, Aurel Vlaicu, Pipera)
  • Conectarea cartierelor rezidențiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ștefan cel Mare) cu zone de interes civic (Obor, Universitate) sau cu zone de business (Pipera);
  • Asigurarea accesului facil la diverse puncte de interes local (unități de învățământ, parcuri și scuaruri, monumente istorice, unități de cult, spații culturale, unități HoReCa sau comerciale);
  • Conectarea parcurilor existente pe teritoriul Sectorului 2 cu salba de lacuri a Municipiului București.

Sunt, în total, 10 trasee, după cum urmează:

1) Traseu 1 (2.45 km): Piața Iancului – Bd Pache Protopopescu – Bd Carol I – Piața CA Rosetti;

2) Traseu 2 (3,10 km): Piața CA Rosetti – Grădina Icoanei – Piața Gheorghe Cantacuzino – Piața Spania – Str. Leonida – Aleea Circului – Parcul Circului;

3) Traseu 3 (2.10 km): Parcul Circului – Bulevardul Ghica Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita;

4) Traseu 4 (4.20 km): Metrou Obor – Str. Mașina de Pâine – Parcul Circului (alee/stradă limitrofă) – Str. Barbu Văcărescu – Limita Sector 2 în zona Metrou Aurel Vlaicu;

5) Traseu 5 (4,45 km): Metrou Obor – Piața Obor – Str. Ziduri Moși – Veranda Mall – Şos. Electronicii – Str. Baicului – Str. Maior Ion Coravu – Parcul Național;

6) Traseu 6 (4,35 km): Parcul Ion Creangă – Str. Munții Buzăului – Str. Nistor Răileanu – Str. Nicolae Cânea – Str. Moroeni – Str. Balotului – Str. Maior Vasile Băcilă – Parcul Plumbuita;

7) Traseu 7 (2,90 km): Parcul Ioanid – Bd. Dacia – Str. Traian – Foișorul de Foc – Bd. Ferdinand I – Piața Pache Protopopescu – Str. Sfântul Ștefan – Piața Sfântul Ștefan;

8) Traseu 8 (7,10 km): Limită sector 2 – Șoseaua Colentina – Calea Moșilor – Bd Carol I;

9) Traseu 9 (2,90 km): Cimitir Andronache – Str. Litoralului – Str. Fabrica de Gheață – Șos. Colentina;

10) Traseu 10 (2,90 km): Bd Barbu Văcărescu (intersecția cu Str. Gh. Țițeica) – Str. Tunari (intersecția cu Str. Mihai Eminescu).

Ofertele pentru aceste servicii de proiectare se depun până în 23 mai. Departajarea lor se face în funcție de preț și de experiența echipei de proiect.

În prezent, Bucureștiul are doar 32 de km de piste. Din cei 32 de km, 8,7 km sunt în Sectorul 2 – pe Șos. Pantelimon și Fabrica de Glucoză.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Se pare că în Sectorul 2 au fost rezolvate toate probleme și pistele de biciclete sunt acum cele importante. Ați făcut un sondaj, știți că sunt de mare utilitate, vor fi folosite atât de intens încât să se justifice, este cu folos investiția sau călcați pe urmele lui Onțanu, care a investit milioane în roata din parc și ruginește? Oare câți bucureșteni au folosit-o? Mai aflați din când în când și părerea locuitorilor din Sectorul 2 sau puneți în practică numai ideile Dv.?

    • Toate orasele civilizate au dezvoltat retele de piste de biciclete. Este singura categorie de transport unde nu avem dezvoltat mai nimic. Deci da, sunt de mare utilitate! Ramai in caruta!

  2. Poate organizati o licitatie si pentru infiintarea de trotuare pentru pietoni! Cred ca ar fi mult mai utile. Pe Stefan cel Mare (vis a vis de Spitalul Colentina, partea cu spatii comerciale) nu avem loc sa trecem din cauza masinilor parcate si a pistelor de biciclete care, desi ilegale, nu au fost demarcate si sunt folosite in continuare! Sunt locuri in care spatiul disponibil pt pietoni ramane sub 50 cm, nu ai loc sa treci cu un carucior de copil daca nu te risti sa te loveasca vreun biciclist in viteza :(((

  3. Bravo!
    În sfârșit se iau masuri pentru calitatea aerului.
    Ania, să meargă cu SUV ul ei, pe munte. Dacă ar avea copii,….

  4. Da doamna, sunt de mare utilitate. Dacă respirați în acest oraș și v-ati intreba de unde vine principala sursa de poluare gândindu-vă la sănătatea dumneavoastră și a celor din jur ați înțelege cât sunt de utile, deoarece sunt din ce în ce mai mulți locuitori din București care aleg sa meargă cu bicicleta, chiar daca au și mașină.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.