Autoritatea Electorală Permanentă a scos la licitație în SICAP un contract de 2,1 milioane lei (circa 400.000 de euro) pentru realizarea unei campanii de informare și conștientizare în rândul alegătorilor prin promovarea în mass-media și social media a informațiilor privind aspectele de integritate, etică, anti-corupție și anti-mită specifice proceselor electorale.
În fundamentarea achiziției, AEP spune că această campanie ar vrea să creeze o cultură civică în rândul alegătorilor, autorităților publice, populației, în general, care să se opună „micii” corupții aferente procesului electoral.
Campania este finanțată din bani europeni, Fondul Social European, Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa Prioritară Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente.
„În vederea realizării campaniei de comunicare, operatorul economic va trebui să presteze/livreze următoarele: 1. Strategia campaniei de informare și conștientizare; 2. Creația și producția a 2 spoturi video; 3. Creația și producția a 4 spoturi audio; 4. Media plan care să conțină difuzare și promovare TV pe durata a 5 luni și difuzare și promovare radio pe durata a 5 luni; 5. Promovare în mediul online: creație, producție, afișare și promovare de bannere web animate; 6. Campanie de promovare în mediul online prin social media”, este ceea ce va trebui să presteze firma desemnată câștigătoare a contractului.
Întreaga campanie se va întinde pe 6 luni, adică, presupunând că nu vor exista contestații, până la sfârșitul acestui an, ca să pregătească anul electoral 2024, când vin alegeri europarlamentare, alegeri locale, alegeri generale și prezidențiale.
Ofertele se deschid în 22 mai, departajarea lor se face în funcție de preț și de componenta tehnică.