Grindeanu, ultimatum pentru Aktor care „se face că lucrează” pe linia de tren Brașov – Sighișoara: „Răbdarea s-a cam terminat. Dacă nu lucrează, reziliem contractul”

Tunel Feroviar Bătuța API

Contractul pentru modernizarea lotului Apața – Cața pe Magistrala CFR Brașov – Sighișoara ar putea fi reziliat dacă antreprenorul general, Aktor (Grecia), nu face progrese pe șantier, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Lotul de mijloc al tronsonului Brașov – Sighișoara include tunelul de la Ormeniș de 7 kilometri (cel mai lung tunel feroviar proiectat), însă progresul pe șantier este de sub 20%, deși ar fi trebuit să fie aproape dublu conform contractului. Pe lângă mobilizarea insuficientă a Asocierii Aktor – Alstom – Arcada, o altă problemă este cauzată de creșterea prețurilor la materialele de construcții, peste ce poate acoperi contractul de 2,7 miliarde lei.

„Pe lângă faptul că acest tronson este pe CEF (Connecting Europe Facility) și acolo e o procedură aparte față de POIM și PNRR pentru actualizarea prețurilor. Se lucrează pentru a găsi o soluție pentru actualizare, dar asta nu înseamnă și altceva, domnii care lucrează și pe A 0 Sud (Autostrada București Sud) să nu se mai facă, scuzați -mi cacofonia că lucrează. De pe vremea lui Bode, chiar Cuc (Răzvan Cuc) în al doilea mandat ne amenință cu TBM -urile pe care le aduc și nu vin. Problema este că răbdarea s-a cam terminat, așa cum v-am anunțat și acum două săptămâni pe rutier. Nu ating țintele, aia e… reziliem”, a declarat ministrul Grindeanu.

În 2022, România a solicitat Comisiei Europene o amânare cu încă doi ani a termenului pentru modernizarea Magistralei CFR Brașov – Sighișoara și prelungirea programului european de finanțare Connecting Europe Facility (CEF) pentru a nu mai pierde, din nou, sute de milioane de euro.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Contractul pentru reabilitarea secţiunii centrale Apaţa – Caţa, (acum în lungime de 43 km şi 28 de km după reabilitare) a fost semnat ]n septembrie 2020 pentru 2,7 miliarde lei cu asocierea Aktor- Alstom – Arcada şi are o durată de 4 ani. Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură: Modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele

– 3 staţii reabilitate (Racoş, Mateiaş, Ormeniş)

– 2 pasaje superioare

– 7 poduri ✓ 10 podețe ✓ 3 viaducte ✓ 4 tuneluri nou construite (cale simplă) la Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km)

– Instalații de centralizare electronică, introducerea sistemului de management al traficului ERTMS, instalații de energoalimentare.

Loturile 1 și 2 de pe Brașov -Sighișoara contractate tot cu RailWorks (dar nu Aktor lider) sunt la aprox. 20 % stadiu fizic.

Licitaţia pentru modernizarea Magistralei Braşov – Sighişoara, parte a coridorului IV a fost lansată în 2016 pentru două din cele trei secţiuni: Braşov – Apaţa, respectiv Caţa – Sighişoara (85 km), cu o valoare de aproape 3 miliarde lei, în timp ce secţiunea centrală Apaţa – Caţa (28 km) a fost licitată în 2017. Contractele pentru modernizarea celor două secţiuni de la capete au fost semnate de-abia în martie 2020.

„În cadrul contractului sunt prevăzute lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară, prin modernizarea liniei de cale ferată dublă pe circa 85 km, lucrări în stații (clădiri, peroane, copertine, tuneluri pietonale), modernizarea a 10 puncte de secţionare, 32 de poduri, 92 de podețe noi, 5 viaducte, 2 pasaje superioare, 1 pasaj inferior, 4 tuneluri feroviare și introducerea sistemului de management al traficului (ERTMS)”, a transmis CFR Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Mult mai performante scuturile turcesti. Cele nemtesti au fost vandute ca mormane de fier vechi.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.