EXCLUSIV. O companie controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan construiește un nou terminal petrolier la Constanța, cu o capacitate anuală de 1 milion de tone. Tucan: „Acest proiect nu se vrea un concurent al companiei de stat Oil Terminal”/ Beneficiarul folosește fonduri UE

Terminal gaze naturale lichefiate gnl Croația Terminal gaze naturale lichefiate / Sursa foto: ec.europa.eu

Compania privată JT Oil Terminal Constanța, controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan, a scos la licitație în SICAP un contract de 96 milioane lei – fonduri proprii și bani atrași de la UE – pentru construcția unui nou terminal petrolier la Constanța, cu o capacitate de operare de 1 milion de tone anual, care va trebui să fie gata în maximum doi ani de la semnarea contractului cu antreprenorul general, adică la jumătatea anului 2025. Terminalul se va concentra pe descărcarea de motorine și biomotorine (diesel și biodiesel), precum și la amestecul la fața locului a celor două tipuri de carburanți, dar nu numai. Și alte tipuri de produse vor putea fi aduse aici pentru încărcare/descărcare. Beneficiarul precizează că acest terminal va deservi toată Europa Centrală și de Sud-Est, nu numai România. Cât privește țara noastră, din caietul de sarcini aflăm că va fi nevoie de din ce în ce mai multe produse petroliere, motorină în special, și produse eco, pe măsură ce avansează programele de lucrări de infastructură publică iar țara noastră este din ce în ce mai mult tranzitată de camioane de marfă, trenuri, nave fluviale și maritime.

Capacitatea de operare a terminalului va fi de 1 milion de tone, iar cea de depozitare la țărm de 31.500 tone, cu un cheu/dană verticală de acostare cu o lungime de 100 de metri și o suprafață totală de 12.500 de metri pătrați. Proiectul presupune și toate racordurile cu rețelele naționale de transport terestru, electricitate și gaze.

„Durata contractului este de 60 de luni, după cum urmează: – 1 lună elaborare proiect de execuție; – 5 luni execuţie lucrări infrastructură, dar nu mai târziu de 30.11.2023; – 18 luni execuție lucrări suprastructură; – 36 luni perioadă de garanție”, este descrierea contractului. Din caietul de sarcini aflăm că fundamentarea acestei investiții se bazează pe oportunitatea existentă în Constanța pentru încărcare/descărcare produse petroliere, mai ales pentru că terminalul ce funcționează acum și este controlat de compania de stat Oil Terminal ar fi supraaglomerat. Astfel, noua facilitate JT Oil Terminal Constanța SRL ar veni „în sprijinul economiei naționale”

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Avem nevoie ca de aer de acest proiect, care va deservi toată regiunea, nu numai România. Da, chiar și Ucraina. Este timpul, cred, ca să avem și o investiție privată românească într-un terminal petrolier la Marea Neagră. Aici se vor putea opera tot felul de produse petroliere și conexe, plus produse eco, biocombustibili și altele. Acest proiect nu se vrea un concurent al Oil Terminal, ci este ceva complementar. Oil Terminal este oricum foarte aglomerat, l-ar putea chiar ajuta să se mai degreveze”, precizează, pentru Economedia.ro, Jean-Paul Tucan, acționarul majoritar JT Grup Oil. Potrivit acestuia, un al doilea terminal petrolier în Constanța ar transforma țara noastră într-un hub pentru operarea acestor tipuri de produse.

Finanțarea este asigurată parțial prin fonduri europene Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020 și din fonduri proprii – credit bancar angajat.

Ofertele se desfac în 25 mai, departajarea lor se face în funcție de preț, experiența echipei de proiect și abordarea generală în abordarea contractului.

În prezent, majoritatea covârșitoare a încărcărilor/descărcărilor de navă pentru produse petroliere se face la Oil Terminal, companie controlată de stat, prin Ministerul Energiei. Terminalul funcționează încă din anii ’70 și are o capacitate de 1,7 milioane de tone.

În schimb, JT Oil Terminal este o companie privată, subsidiară a JT Grup Oil SA, înființată în 2001, controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan, cu 90% din acțiuni, restul de 10% din capital fiind în posesia lui Bogdan Florin Aldea, care este și director general al companiei. Compania deține mai multe depozite de carburanți, în Năvodari, Mamaia și Cernavodă, precum și o flotă proprie de cisterne. JT Grup Oil are sediul în Năvodari și are operațiuni și în construcții, imobiliare, turism, agrement, colectare de deșeuri, logistică și service auto pentru utilitare, camioane, autobuze și remorci.

Jean Paul Tucan este acționar în J.T. Oil Terminal Constanța prin firma J.T. Grup Oil, conform Termene.ro. La firma J.T. Oil Terminal Constanța este acționar și Petrică Buduru, fost fotbalist și antrenor la Farul Constanța și care a primit autorizație de la Primăria Constanța pentru construirea unui terminal de produse petroliere în Portul Constanța, conform ct100.ro.

Jean Paul Tucan este un om de afaceri constănțean, fost candidat PNL la Primăria Năvodari, care a investit în agrement, imobiliare și panificație. În 2011, în timp ce activa încă în politică, Tucan era în relații de prietenie cu Radu Mazăre, fostul baron PSD al Constanței, căruia i-a adus cadou o șapcă în stil Che Guevara din Cuba. Tucan se numără totuși între candidații PNL care au refuzat să semneze protocol de colaborare cu PSD în contextul alianțelor USL pentru alegerile din 2012.

O vreme, Tucan a făcut parte din aripa Orban a PNL și a fost directorul Regiei Județene de Drumuri și Poduri Constanța, pe vremea când ministerul Transporturilor era condus de Ludovic Orban. A fost schimbat din funcție în 2013, de ministrul Dan Șova. Tucan a fost în cărți, în 2012, și pentru șefia Companiei Naționale de Drumuri, susținut tot de liberali. În 2013, Tucan a fost și consilier personal la cabinetul secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor Lucian Iliescu, timp în care a locuit într-o casă de protocol.

În 2015, Tucan a plecat în Partidul Liberal Reformator al lui Călin Popescu Tăriceanu. Este cunoscut pentru blocurile construite în Constanța și Năvodari ale căror logo este un papagal din specia Tucan. Are o linie de microbuze pe ruta Constanța-Năvodari și a deschis un centru de agrement pe lacul Siutghiol pe care Primăria Constanța condusă de liberalul Vergil Chițac vrea să îl desființeze printr-o acțiune în instanță.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.