Compania franceză Alstom și-a confirmat marți obiectivele pe termen scurt și mediu, după ce a raportat o creștere de 4,3% a veniturilor sale din trimestrul al doilea, ajutată de noile proiecte de sisteme feroviare din Filipine și România, scrie Reuters.
Alstom, care produce trenuri și sisteme de semnalizare pentru rețelele feroviare urbane și regionale, a declarat că a generat vânzări de 4,18 miliarde de euro în trimestrul al doilea.
Comenzile au scăzut cu 30,8%, la 3,875 miliarde de euro, în condițiile în care grupul semnase un contract istoric de aproape 2,5 miliarde de euro pentru o rețea germană în perioada similară a anului trecut.
Cu toate acestea, Alstom a semnat luni un contract de aproape 900 de milioane de euro cu asociația de transport a landului german Schleswig-Holstein pentru furnizarea a 40 de trenuri de mare capacitate Coradia Stream. Comanda include, de asemenea, un contract de întreținere a trenurilor pe 30 de ani.
De asemenea, producătorul trenurilor TGV din Franța a anunțat luni că va construi 50 de locomotive multisistem, în valoare de 260 de milioane de euro, pentru compania de leasing de vehicule feroviare Railpool.
“Mediul de piață rămâne pozitiv, cu o rezervă mare de oportunități în următorii trei ani”, a declarat directorul general Henri Poupart-Lafarge într-un comunicat.
Alstom a precizat că se așteaptă în continuare la o marjă de profit operațional ajustat (EBIT) de 6% și la un flux de numerar liber “semnificativ pozitiv” pentru cele douăsprezece luni până la sfârșitul lunii martie 2024.
În România, noile trenuri cumpărate de la Alstom – primele trenuri noi pe care Ministerul Transporturilor reușește să le cumpere în ultimii 20 de ani – vor începe să sosească în toamnă pentru teste și ar putea intra în circulație în decembrie.
Primul tren nou din comanda totală de 37 de unități a intrat în producție la Fabrica Alstom din Polonia la jumătatea lunii februarie a acestui an, a anunțat la vremea respectivă Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), instituție din subordinea Ministerului Transporturilor.
Contractul pentru 20 de trenuri electrice de lung parcurs a fost semnat cu Alstom în martie 2022 cu o valoare de 1,3 miliarde lei, iar în septembrie a fost suplimentat cu încă 17 rame, valoarea totală fiind de 3,7 miliarde lei.